Frânarea puternică a pieței de vehicule electrice împreună cu schimbările din uzinele în care este fabricat Model 3 au adus la Tesla primul declin al vânzărilor din ultimii patru ani, marcând practic intrarea companiei americane într-o perioadă complet nouă.
„În primul trimestru, am produs peste 433.000 de vehicule și am livrat aproximativ 387.000 de vehicule. Am implementat 4.053 MWh de produse de stocare a energiei în T1, cea mai mare implementare trimestrială de până acum”, a transmis astăzi Tesla, în prezentarea trimestrială a vânzărilor, care însă cuprinde cumulat cele două modele populare, Y și 3.

Compania susține că scăderea are drept cauză „faza incipientă a rampei de producție a Model 3 actualizat”, care se produce în uzina din Fremont, California, la care se adaugă atât închiderea fabricilor ca urmare a atacurilor din Marea Roșie, cât și incendiului din Berlin. Chiar și cu aceste probleme pe cap, Tesla trece printr-o perioadă mai puțin fastă pe piețele lumii, atât în Europa și SUA, unde cererea de automobile electrice a scăzut simțitor, cât și în China, unde se resimte concurența extrem de puternică din partea marilor companii locale, în special BYD.
Conform cifrelor publicate de companie, Model 3 și Model Y împreună au fost livrate în 369.783 exemplare, cu 10,3% mai puține decât cele înregistrate în urmă cu un an, când scăderile de prețuri au accelerat vizibil rezultatele. În schimb, Model S și Model X au crescut cu un procent destul de mare, 59,2%, ceea ce arată că există în continuare pe segmentele exclusiviste, chiar dacă volumele înregistrate sunt în continuare mici (17.027 unități). În total, livrările s-au ridicat la 386.810 automobile, în scădere cu 8,5% față de trimestrul 1 din 2023.

În ceea ce privește producția, scăderea pe segmentul Model 3/Y a fost mai mică, cu 412.376 unități, adică -2,1%, ceea ce demonstrează că justificările privind blocajele de producție nu sunt cauzele reale ale scăderii livrărilor. Producția Model S/X a fost de 20.995 unități, în creștere cu 8 procente, astfel că întotal, Tesla a produs cu 1,7% mai puține mașini decât în urmă cu un an (433.371 unități).
Volumul de automobile vândut în trimestrul 1 din acest an este cel mai mic din ultimele cinci trimestre, situație care subliniază o dată în plus tendința de pierdere a clienților, în favoarea concurenței tot mai puternice, în special în Europa și în China.

Tesla își va publica rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2024 după închiderea pieței bursiere din ziua de 23 aprilie 2024.