PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producător auto din Europa, a raportat un declin al vânzărilor în primul semestru din 2016, din cauza scăderii de aproape 20% înregistrată în China, transmite Reuters.
În schimb, pe piața europeană, livrările au crescut cu 7,4% în primele șase luni din acest an, deși grupul auto a avertizat că cererea în regiune va fi afectată de incertitudinile provocate de Brexit.
PSA Peugeot Citroen se așteaptă la un avans al pieței auto europene de 4% în acest an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările pe plan global ale PSA Peugeot Citroen au crescut în perioada ianuarie - iunie 2016 cu 0,2%, la 1,54 milioane de vehicule, situându-se în urma rivalei interne Renault, declinul din China scoțând în evidență condițiile dificile cu care se confruntă producătorii auto pe cea mai mare piață din lume. În 2015, vânzările de autovehicule în China au înregistrat cel mai lent ritm de creștere din ultimii trei ani, de 4,7%, după un avans de 6,9% în 2014 și de 13,9% în 2013.
"În China, încercăm să ne adaptăm la o piață în schimbare rapidă", a afirmat directorul PSA Europa, Denis Martin.
Recent, PSA Peugeot Citroen și-a prezentat noul plan de creștere pentru următorii cinci ani, care prevede triplarea țintei de profit prin lansarea a 26 de automobile noi, opt vehicule comerciale și camionete.
Marja profitului operațional ar urma să urce la 6% până în 2021, față de ținta anterioară de 2% menționată în strategia prezentată în 2012 de al doilea producător auto european. Anul trecut, marja de profit s-a situat la 5%.
Veniturile companiei franceze ar urma să urce cu 10% până în 2018 și cu încă 5% până în 2021. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, PSA va lansa în fiecare an un model nou pentru fiecare dintre cele trei branduri ale sale - Peugeot, Citroen și DS. De asemenea, vor fi dezvoltate șapte modele hibride și patru vehicule electrice.
Statul francez deține o participație de 14% în Peugeot și are două locuri în Consiliul de Administrație, în urma acordării unui pachet de asistență financiară de trei miliarde de euro, care a salvat acum trei ani compania de la faliment. De asemenea, grupul chinez Dongfeng deține 14% din acțiunile producătorului auto francez.
Sursa: Agerpres