Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler, se află, după primul semestru al anului, pe prima poziție în clasamentul producătorilor auto premium, în fața BMW, care a fost, în fiecare an începând din 2005, lider pe piața mașinilor de lux. Totuși, luna trecută, BMW a reușit să vândă cu 600 de unități mai mult decât Mercedes.
Vânzările Mercedes-Benz au urcat în primele șase luni din acest an cu 12,1%, la 1.006.619 vehicule, datorită cererii solide din Europa și China. În iunie, vânzările Mercedes au crescut cu 11,1% pe plan global, la 188.444 vehicule. Mercedes, care a urcat în 2015 pe poziția a doua în topul producătorilor de mașini premium, a declarat, la începutul anului, că vrea să depășească BMW până în 2020, fără să sacrifice însă marja de profit.
Rivalul său, BMW, a vândut în primul semestru 986.557 de mașini, în creștere cu 5,8% față de perioada similară a anului trecut. Luna trecută, vânzările au fost de 189.097 unități, reprezntând o creștere de 9,7% în ritm anual.
BMW este liderul pieței auto premium de 10 ani, însă, de la începutul anului acesta, clasamentul este dominat de Mercedes-Benz, divizia de automobile de lux a Daimler.
Audi, divizia de lux a grupului Volkswagen, se află pe poziția a treia, atât în funcție de vânzările din luna iunie cât și la nivel semestrial. Producătorul german a vândut 953.200 de mașini în primele șase luni, în creștere cu 5,6% în ritm anual. Luna trecută, Audi a livrat 169.000 de unități, reprezentând o creștere de 5,6% față de iunie 2015.
Anul trecut, BMW a reușit să păstreze poziția de lider al pieței de mașini premium, după ce a vândut 1,9 milioane de automobile, cu 5,2% mai multe decât în 2014, aceasta fiind însă cea mai lentă creștere anuală înregistrată de producătorul german din 2009. Mercedes a depășit Audi în clasamentul celor mai mari producători de automobile de lux din lume, pentru prima dată din 2010, urcând pe poziția a doua. Audi a înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor de doar 3,5%, la aproximativ 1,8 milioane de mașini, coborând pe poziția a treia.