Vânzările Volkswagen la nivel global au scăzut cu 2% anul trecut, la 9,93 milioane de unități, acesta fiind primul declin înregistrat de grupul german în ultimii 13 ani, transmite presa internațională.
Rezultatele slabe înregistrate de grupul auto au fost determinate de scăderea vânzărilor mărcii Volkswagen, celelalte divizii înregistrând creșteri.
Vânzările sub marca Volkswagen la nivel global au scăzut cu 4,8% în 2015, la 5,82 milioane de unități, acesta fiind primul declin înregistrat în ultimii 11 ani.
În decembrie, livrările mărcii VW au consemnat un declin de 7,9%, la 487.700 unități, la nivelul grupului înregistrându-se o scădere de 5,2%.
CITEȘTE ȘI Volvo a depășit anul trecut pragul de 500.000 de mașini vândute, pentru prima dată în istoria companiei
Vânzările grupului german în China s-au redus anul trecut cu 3,4%, la 3,55 milioane de unități, în timp ce în Europa au consemnat o creștere de 2,5%, la 3,95 milioane de autovehicule. În SUA, grupul a înregistrat un avans de 1,2%.
"Trebuie să facem față pe piețele globale, unde tendințele rămân amestecate", a spus Matthias Mueller, CEO-ul Volkswagen.
Vânzările VW au fost afectate negativ de scandalul privind manipularea nivelului emisiilor poluante. Problemele au început după ce agenția de mediu din SUA a acuzat grupul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.