Vânzările de autovehicule (autoturisme și vehicule comerciale) au totalizat 75.288 unități în primele opt luni, în creștere cu 16,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. Această consolidare a creșterii de până acum este dată și de vânzările mai mari cu 24% înregistrate în luna august comparativ cu luna similară din 2014, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Vânzările pe piața din România sunt susținute de achizițiile realizate de către firme, ponderea acestora din total fiind în primele opt luni de 74%. Un important motor al creșterii a fost programul Rabla.
Importul mașinilor second-hand este în creștere, în primele opt lun fiind înregistrate 157.000 de mașini, față de 140.000 în 2014. Astfel, se înregistrează un raport de 3,07 la 1 între importurile de autoturisme rulate și vânzarile celor noi, relativ similar (3,02%) cu cel care se înregistra în aceeași perioadă a anului 2014.
Chiar dacă este o lună a concediilor, în luna august au fost produse 4.732 de autovehicule, cu 19,7% mai puțin decât luna similară din 2014. Cu acest volum s-a înregistrat în primele opt luni o producție totală de 256.571 unități, în creștere cu 1,8% comparativ cu perioada similară din anul trecut. Dintre acestea, 223.337 au fost produse de către Dacia și 33.234 de către Ford. Dacia Duster a fost cel mai fabricat model, cu 105.394 unități, în creștere cu 3,7% față de aceeași perioadă a anului 2014.
În primele opt luni ale anului au fost exportate 237.773 unități, în creștere cu 2,4% față de 2014. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (103.545 unități), urmat de Dacia Logan (39.526 unități), Dacia Sandero (37.467 unități), Ford B-MAX (33.092 unități) și Logan MCV (24.143 unități).
În România s-au vândut 75.288 unități în primele opt luni, în creștere cu 16,8% față de 2014. Cea mai vândută marcă este Dacia, cu 21.777 de unități (35,4% din total), urmată de Volkswagen - 6.223 unități (10,1%), Skoda - 5.502 unități (8,9%); Ford - 3.890 unități (6,3%), Renault - 3.707 unități (6%) și Opel - 2.349 unități (3,8%).
Pe modele, cu cele 10.362 unități, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele opt luni, urmat de Dacia Duster, cu 4.227 unități, Dacia Sandero, cu 3.778 unități, Skoda Octavia, 2.536 unitați și Dacia Logan MCV, cu 2.053 unități.
În funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața cu o pondere care la opt luni ajunge la 54%, în continuă scădere de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piață) și mai mică decăt cea din 2014 (54,6%).
În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, cele mai vândute modele, 33,3%, sunt de proveninență autohtonă, 20,0% sunt din Germania, 9,9% din Cehia, 7,7% din Spania și 7,1% din Franța. În acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut la opt luni cu 23,5% față de aceeași periodă din 2014, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere mult mai mică, respectiv de 10,1%.