Vânzările de automobile din România marchează ieșirea din criză, după 9 ani

Vânzările de automobile din România marchează ieșirea din criză, după 9 ani
scris 20 dec 2017

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule din România (APIA) anticipează un volum de peste 150.000 de vehicule vândute la sfârșitul anului, pentru prima dată după 9 ani de la declanșarea crizei, la finalul anului 2008.

Estimările se bazează pe cele 142.000 de autovehicule livrate în primele 11 luni și pe un volum de cel puțin 10.000 de unități anticipat pentru luna decembrie.

Urmărește-ne și pe Google News

Pe ansamblul pieței, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele 11 luni din acest an, o creștere generală de 11,1%, comparativ cu aceeași perioadă din 2016, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu o creștere de 14,1%, arată datele APIA.

Acestea indică o creștere atât a ponderii, cât și a volumului achizițiilor realizate de către persoane fizice, dar și o creștere a achizițiilor în afara Programului Rabla, „ceea ce arată o tot mai mică dependentă a pieței auto de acest instrument.”

Constructorul american de avioane private Piper Aircraft intră pe piața din România CITEȘTE ȘI Constructorul american de avioane private Piper Aircraft intră pe piața din România

Chiar dacă volumul livrărilor de autoturisme noi a scăzut față de octombrie, în raport cu anul trecut piața de mașini noi a crescut cu 14 procente. Mărcile cu volumele cele mai mari au fost Dacia cu 35.893 unități (30,3% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 12,7% față de 2016), urmată de Volkswagen cu 12.809 unități (10,8% cotă de piață, volume în creștere cu 15,7% față de 2016), Skoda cu 10.683 unități (9,0% din total piață, volume în creștere cu 12,7%), Renault cu 9.537 unități (8,0% cotă de piață, volume mai mari cu 27,3%), Ford cu 7.547 unități (6,4% din total piață, volume în creștere cu 20,9%) și Opel cu 5.788 unități (4,9% din total piață, volume mai mari cu 19,2%).

Datele APIA arată creșteri mari pe segmentele SUV, +26,7%, limuzine (clasa E), +18,0%, subcompacte (B), +16,6%), compacte (C) +11,7%, și scăderiîn segmentele MPV, -25,0%, clasa A, -1,8% și clasa medie, -1,2%.

Autoturismele ecologice (electrice și hibride) au ajuns la o pondere de 2 % din totalul livrărilor realizate în primele 11 luni ale lui 2017, dublu față de 2016. Reprezentanții APIA sunt de părere că, „chiar dacă volumele sunt încă mici, creșterile sunt importante, atât la cele electrice (+160,0%), cât și la cele hibride (+120,4%) și arată faptul că există un potențial important de creștere a acestei categorii de autoturisme care, stimulată corespunzător (așa cum este astăzi), va realiza volume importante, contribuind, astfel, la reducerea poluării generate de traficul auto.

Reamintim că datele APIA reprezintă livrări ale mașinilor vândute și facturate pe teritoriul României, pe baza declarațiilor membrilor săi, și includ, în unele cazuri, și autovehicule exportate de unele companii private. Datele nu sunt aceleași cu cele privind înmatriculările, care reprezintă exact vehiculele pe care le cumpără românii.

Există, de asemenea, diferențe între livrări și înmatriculări cauzate de întârzierile mari pe care le au serviciile de înmtriculare și de RAR.

Pentru primele 11 luni din acest an, Ministerul de Interne a anunțat un număr de 98.116 autoturisme înmatriculate, în condițiile în care APIA ne spune că au fost livrate 118.570 de autoturisme. Rezultă o diferență de peste 20.000 de autoturisme, care fie stau la coadă pentru a fi înmatriculate, fie au plecat la export, pe filiere care depășesc statisticile oficiale. 

Vânzările de automobile din România marchează ieșirea din criză, după 9 ani
viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
apia
livrări