Vânzările Dacia în Marea Britanie au scăzut cu aproape 60% în martie, marca de la Mioveni fiind printre brandurile auto cu un declin mai puternic decât cel al pieței în ansamblu.
Astfel, luna trecută au fost înmatriculate în Marea Britanie puțin peste 3.000 de automobile Dacia, comparativ cu 7.443 de unități în perioada echivalentă a anului 2019.
Brandul Renault, parte a grupului omonim din care face parte și Dacia, a avut un declin similar, de peste 58%.
Per ansamblu, în primele trei luni, înmatriculările Dacia pe piața din Marea Britanie au scăzut cu 54%, la doar puțin peste 5.000 de unități.
În total, piața auto britanică a avut un declin anual de 44,4% în luna recent încheiată. Potrivit autorității britanice, SMMT, acesta a fost cel mai slab martie de la finele anilor '90 pentru piața auto.
Totuși, declinul a fost consirabil mai mic ca în Franța sau Spania, având în vedere că dealerii din Marea Britanie și-au continuat activitatea la mult timp după ce, pe marile piețe din UE, fuseseră deja implementate restricții dure.
Franța, Italia și Spania, care au anunțat deja datele aferente lunii martie, au pierdut între 70 și 90% din vânzările de anul trecut.
Dintre piețele europene majore, Germania pare să reziste cel mai bine pandemiei de Covid-19, având în vedere că scăderea pe care a anunțat-o în luna martie este de numai 37,7%, Dacia s-a numărat însă printre mărcile cu cele mai mari scăderi, acumulând și declinul din primele două luni ale anului.