Cererea redusă și concurența strânsă din China au afectat vânzările trimestriale ale BMW și Mercedes, au anunțat joi producătorii germani de mașini de lux, transmite Reuters.
Sectorul auto german se confruntă cu multiple dificultăți, de la costurile ridicate de producție la reducerea cererii de vehicule electrice (EV) și concurența strânsă din China, cea mai mare piață auto din lume, scrie Agerpres.
În trimestrul trei din 2024, vânzările BMW și Mercedes au scăzut cu 13% și, respectiv, cu 3%.
Pe piața chineză, livrările BMW au scăzut cu o treime, iar cele ale Mercedes cu 13%.
De asemenea, Mercedes a raportat pe plan global un declin de 31% al vânzărilor de vehicule electrice pe baterii (BEV), în timp ce pe acest segment BMW a înregistrat un avans de 10%, în trimestrul trei din 2024.
UE a decis recent impunerea de tarife vamale suplimentare la vehiculele electrice produse în China, spunând că beneficiază de subvenții de stat incorecte. Beijingul a negat și a amenințat cu represalii, în timp ce producătorii auto germani, care obțin aproximativ o treime din profiturile lor în China, au cerut mai multe negocieri
CITEȘTE ȘI DECIZIE La cine a ajuns ″cartoful fierbinte″ al compensării viitoarelor scumpiri la încălzire și carburanți, determinate de noua taxă CO2 a UE pe clădiri și transporturiÎn septembrie, BMW și Mercedes și-au înrăutățit previziunile anuale privind vânzările, citând încetinirea pieței chineze.
La Bursa de la Frankfurt, acțiunile BMW și Mercedes au scăzut cu 23%, și respectiv, cu 9% până acum în acest an, în timp ce indicele auto pan-european înregistrează un declin de 13%.