Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au scăzut cu 2% anul trecut, la cel mai redus nivel din 1992, din cauza deficitului global de semiconductori, potrivit datelor preliminare publicate de Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit (SMMT).
Asociația prognozează o creștere în acest an cu 15%, în urma atenuării perturbărilor din lanțurile de aprovizionare, arată Reuters.
În 2022, Dacia a vândut 27.221 de vehicule pe piața britanică, o creștere de 54,95% față de 2021, când a înmatriculat 17.568 de unități, potrivit datelor prezentate de Agerpres.
Doar 1,61 milioane de vehicule au fost înmatriculate în Marea Britanie în 2022, în pofida majorării cererii pentru mașinile electrice, arată datele SMMT. Vânzările de vehicule prietenoase cu mediul (EV) au continuat să crească, înmatriculările de mașini electrice alimentate cu baterii au reprezentat 16,6% din vânzările din 2022, față de un nivel de 11,6% în 2021. Din 2030, vânzările de mașini noi pe benzină și motorină vor fi interzise în Marea Britanie.
În topul celor mai bine vândute modele în 2022 se află Nissan Qashqai, Vauxhall Corsa, Tesla Model Y, Ford Puma și MINI. De asemenea, cele mai bine vândute mașini electrice alimentate cu baterii în 2022 au fost: Tesla Model Y, Tesla Model 3, Kia e-Niro, Volkswagen ID.3, Nissan Leaf și MINI.
În pofida inflației ridicate și a crizei costului de trai, care afectează consumatorii britanici, Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit este „încrezătoare în mod rezonabil” că vânzările de mașini noi în Marea Britanie ar putea crește anul acesta cu 15%, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes. Acesta a adăugat: „Ne așteptăm ca 2023 să fie un an al redresării. Va fi un efect anticiclic, deoarece piața auto britanică nu s-a redresat niciodată în urma efectelor pandemiei”.