Producția uzinelor Dacia de la Mioveni a crescut ușor față de lunile anterioare, însă fluzul de mașini Duster a cresacut vertiginos, de la circa 17.000 în ultimele luni de viață ale primei generații, la peste 26.000 în prima lună de fabricație a lui Duster2.
Pentru a face loc necesarului de stocuri pentru dealerii Dacia din Europa, uzina Dacia pornit în forță producția și a scăzut rapid și volumele pentru celelalte trei modele care se mai produc la Mioveni. Astfel, Dacia Duster a urcat la aproape 80% din totalul producției, un nivel pe care nu l-a mai avut niciodată SUV-ul românesc. La polul opus, Logan mai acoperă doar 5,6% din producție, cererea pentru acest model fiind tot mai scăzută în Europa.
În total, producția Dacia din octombrie s-a ridicat la 33.298 autovehicule, cu aproape 20% mai multe față de luna anterioară, la care se adaugă 4.548 de SKD, kituri semiasamblate pentru fabrica din Algeria. Dintre acestea, Duster a înregistrat 26.376 unități în noiembrie, Sandero – 2.768 unități, cu aproape 30% mai puține decât luna trecută, Logan MCV – 2.273, cu 13% mai puține, și Logan, doar 1.881 de exemplare produse, cu peste 51% mai puține decât luna trecută.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Producția Dacia la uzina din Argeș a urcat, în primele 11 luni din 2017, la 292.790 vehicule, în scădere față de anul trecut. Pe modele, producția a fost distribuită astfel: Duster - 187.488 vehicule, Sandero - 39.575 vehicule, Logan MCV - 34.310 vehicule și Logan - 31.417 vehicule. Numărul total de SKD-uri produse a totalizat 42.112 unități.
În 2016, Automobile Dacia a fabricat 320.457 vehicule, în scădere cu circa 5,5%, față de 2015, în timp ce, la nivel global, au fost vândute 542.000 de vehicule cu sigla Dacia. Diferența de aproximativ 200.000 de automobile a fost produsă, în special, în Maroc. În total, au fost vândute în 2016 circa 1,2 milioane de mașini din familia Logan, cu sigla Renault și Dacia, anul acesta fiind așteptată o creștere de 5 până la 10 procente.
Pentru anul acesta, estimările noastre arată un volum de circa 320.000 de vehicule produse la Pitești, plus aproximativ 45.000 de kituri. În schimb, marca Dacia va înregistra o creștere importantă în vânzări, creșterea fiind suportată de producția în creștere din Maroc.