Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, anunță, sâmbătă, că, în urma sesizării Agenției Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației, urmează verificări la Wizz Air Hungary și Wizz Air Malta. Se pot impune măsuri de remediere a deficiențelor sau sancțiuni, cea mai gravă fiind suspendarea sau revocarea certificatelor de operator aerian, care este ”puțin probabilă”.
“În urma sesizării depuse de AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română) la EASA, agenția europeană, în calitate de emitent al certificatelor de operatori aerieni deținute de Wizz Air Hungary și Wizz Air Malta, urmează să facă verificări/ inspecții la cei doi operatori”, anunță, sâmbătă, Bogdan Mîndrescu.
Acesta precizează că, în funcție de deficiențele semnalate și identificate se poate decide impunerea unui plan de eliminare a neconformităților și monitorizarea implementării acestuia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Sancțiunea maximă, în caz de deficiențe grave, poate fi suspendare sau revocarea AOC-urilor (certificatelor de operator aerian) situație în care Wizz Air nu va mai putea opera până la remedierea deficiențelor. Acest caz este puțin probabil. De mentionat că doar AOC-ul este emis de EASA”, a mai precizat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor.
Acesta a explicat că licențele de operare sunt emise de statele unde Compania are sedii principale, respectiv Malta și Ungaria.
”Licența se suspendă automat când un operator nu mai are AOC valid”, a mai explicat Bogdan Mîndrescu.
El a anunțat, vineri, că a sesizat Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației cu privire la problema zborurilor operate de Wizz Air din România, după ce compania a anulat nouă curse într-o zi, din motive tehnice.