Producătorul de piese din aluminiu pentru aeronave Universal Alloy Corporation Europe (UACE), filială a grupului elvețiano-austriac Montana Tech Components, a cumpărat 40 hectare de teren în imediata vecinătate a aeroportului Baia Mare și este în curs de realizare a unei noi investiții, de peste 250 milioane euro, care va cuprinde un centru de design și hale de producție pentru subansamble mari de aeronave, care vor necesita transport aerian cu aeronave cargo speciale. Compania vrea să realizeze pe propria cheltuială o cale de rulare de la aeroport până în curtea noii unități de producție, primind recent ajutor de stat. În plus, Guvernul a dispus acum finanțarea cu 14,68 milioane lei a unor lucrări suplimentare la Aeroportul din Baia Mare.
Înființat în 2008, UACE, , cu 97% capital elvețian și 3% american, furnizează componente unor producători de aeronave precum Airbus, Boeing, Bombardier și Premium Aerotech.
Compania are în prezent, lângă Baia Mare, o secţie de producţie profile şi semifabricate din aluminiu și a achiziţionat acum o suprafaţă totală de 40 hectare de teren în imediata vecinătate a aeroportului, fiind în curs de realizare a unei noi investiţii, de peste 250 milioane euro, care va crea peste 2.600 locuri de muncă.
Investiţia va cuprinde un centru de design componente şi structuri aeronave (ce va avea peste 130 de ingineri), un centru de training şi hale de producţie pe partea de prelucrare titaniu/aluminiu, în care se vor realiza subansamble mari de aeronave, care vor necesita transport aerian cu aeronave cargo speciale.
În acest sens, compania a solicitat acordul Consiliului Județean Maramureș, ca, pe cheltuiala firmei, să fie realizată o cale de rulare de pe pistă până în curtea noii unităţi de producţie.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ DOCUMENT Statul român, prins financiar la mijloc prin tribunale pe 2 continente între frații Micula și Comisia EuropeanăDupă ce a fost închis în 2015, aeroportul Baia Mare și-a reluat activitatea în vara acestui an, iar din septembrie au fost reluate cursele aeriene regulate pe ruta București - Baia Mare și retur de către Tarom.
La finele lunii august, aeroportul a finalizat lucrări suplimentare care au vizat modernizarea unor magazii, ateliere auto, uzinei electrice, precum și refacerea platformei de pasageri.
Aeroportul arată că aceste lucrări suplimentare au fost absolut necesare, întrucât neexecutarea lor afecta capabilitatea de obținere a certificatului de operare emis de entitatea Aeronautică Civilă Română, în vederea reluării cât mai urgente a activității de zbor pe Aeroportul Internațional Maramureș.
La această dată, aeroportul este însă restant față de Strabag cu 756.127,70 lei și ARL CLUJ cu 13.880.138,75 lei, precum și față de dirigentele de șantier pentru lucrări suplimentare, cu 42.821,00 lei.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Noul program Start-Up Nation, adoptat de Guvern: Avans de până la 30%, punctaje schimbate la evaluarea online a planului de afaceriCum însă, Consiliul Județean Maramureș, sub autoritatea căruia se află aeroportul, nu poate susține financiar această investiție, Guvernul a decis acum alocarea sumei de 14,68 milioane lei, din Fondul de rezervă bugetară, județului Maramureș, pentru finanțarea lucrărilor la Aeroportul Internațional Maramureș.