Un proprietar de mașină electrică va putea economisi între 450 și 2.900 euro pe an

Auto/Transporturi   
Un proprietar de mașină electrică va putea economisi între 450 și 2.900 euro pe an

Un proprietar de vehicul electric din Europa va putea economisi între 450 și 2.900 euro pe an prin utilizarea încărcării inteligente și bidirecționale, arată un studiu Eurelectric și EY.

Studiul estimează că bateriile vehiculelor electrice ar putea furniza aproximativ 114 TWh de capacitate până în 2030, suficient pentru a alimenta 30 de milioane de locuințe în fiecare an.

Urmărește-ne și pe Google News

”Un proprietar de vehicul electric din Europa ar putea economisi între 450 și 2.900 euro pe an prin utilizarea încărcării inteligente și bidirecționale”, conform unui studiu realizat de Eurelectric și EY.

Evenimente
ANALIZĂ: În ultimii cinci ani, prețul gazelor tranzacționate pe piața spot din România a depășit nivelul pieței europene în aproximativ jumătate din timp CITEȘTE ȘI ANALIZĂ: În ultimii cinci ani, prețul gazelor tranzacționate pe piața spot din România a depășit nivelul pieței europene în aproximativ jumătate din timp

Prin încărcarea inteligentă, bateriile EV pot stoca excesul de electricitate, iar cu ajutorul tehnologiilor vehicle-to-grid (V2G), acestea pot vinde energia înapoi în rețea în perioadele de vârf, contribuind la echilibrarea rețelei electrice, reducerea congestionării și integrarea surselor regenerabile variabile. Cu toate acestea, consumatorii nu beneficiază de stimulente economice clare pentru a oferi acest serviciu. Pentru a valorifica acest potențial, sunt necesare semnale de preț clare, un acces îmbunătățit la piețele de flexibilitate și date interoperabile în întregul ecosistem al mobilității electrice, relevă studiul.

Nevoile de flexibilitate urmează să se dubleze în următorii cinci ani în Europa, pe măsură ce mai multe surse regenerabile sunt integrate în rețea, iar tot mai multe sectoare se electrifică. Studiul estimează că bateriile vehiculelor electrice ar putea furniza aproximativ 114 TWh de capacitate până în 2030 – suficient pentru a alimenta 30 de milioane de locuințe în fiecare an, ceea ce echivalează cu aproximativ 4% din cererea anuală de energie prognozată pentru Europa. Cu toate acestea, acest potențial rămâne în mare parte neexploatat, scrie News.ro.

”Să conduci mașini electrice este plăcut. Studiul nostru arată că acestea le pot aduce șoferilor venituri suplimentare, contribuind în același timp la stabilizarea sistemului energetic, dar clienții au nevoie de opțiuni pe piață și de stimulente clare”, a declarat secretarul general al Eurelectric, Kristian Ruby.

Engie anunță mii de angajați din Franța că divizia în care lucrează va fi vândută CITEȘTE ȘI Engie anunță mii de angajați din Franța că divizia în care lucrează va fi vândută

Vânzările de vehicule electrice au depășit etapa incipientă, cea a primilor utilizatori, și trebuie acum să câștige încrederea masei largi de consumatori. Totuși, costul inițial ridicat rămâne principalul obstacol, ceea ce a dus la o ușoară scădere a pieței în 2024, înainte de o revenire deja vizibilă în 2025. Prin valorificarea flexibilității, consumatorii pot beneficia de costuri de operare semnificativ mai mici, aducând astfel costul total de deținere a unui vehicul electric sub cel al unei mașini convenționale.

Disponibilitatea stațiilor de încărcare este o altă preocupare majoră. Numărul stațiilor de încărcare publice a crescut cu 30% în 2024, depășind 820.000 de unități, dar ritmul trebuie accelerat pentru a atinge obiectivul stabilit de Comisia Europeană, 3,5 milioane până în 2030. Aceasta presupune instalarea a 8.600 de stații de încărcare pe săptămână.

FOTO Mult-întârziata centrală nouă a Romgaz de la Iernut pare blestemată: Constructorul spaniol poate intra în insolvență în mai puțin de o săptămână CITEȘTE ȘI FOTO Mult-întârziata centrală nouă a Romgaz de la Iernut pare blestemată: Constructorul spaniol poate intra în insolvență în mai puțin de o săptămână

”Pentru ca utilizatorii să joace un rol activ în flexibilitate, întregul ecosistem al mobilității electrice trebuie să îi ajute să vadă vehiculele electrice ca fiind mai mult decât un simplu mijloc de transport din punctul A la punctul B. Propunerile de încărcare inteligentă ușor de utilizat, cu beneficii clare de cost, sunt esențiale pentru adoptarea de către consumatori”, a adăugat Serge Colle, global power & utilities sector leader la EY.

În ceea ce privește rețelele, operatorii sistemelor de distribuție ar putea economisi aproximativ 4 miliarde de euro anual datorită flexibilității mai mari care reduce parțial necesitatea extinderii infrastructurii. Totuși, acest lucru va fi posibil doar dacă operatorii vor putea folosi monitorizarea digitală în timp real și vor avea acces la date interoperabile, fără costuri, conform legislației UE privind vehiculele, care urmează să fie implementată, precizează realizatorii studiului.

viewscnt
Afla mai multe despre
baterii auto
casa
energie