Numărul de autoturisme de pe șosele a crescut cu 604.535 în 2018, în scădere față de 2017, volumul fiind format din 130.919 autoturisme noi și 473.616 autoturisme rulate, din import. Piața de autoturisme a crescut cu 23,06%, în timp ce achizițiile de mașini SH din import au scăzut. În total, în 2018 au fost realizate aproximativ 1 milion de tranzacții cu autoturisme, în care intră și achizițiile de mașini rulate de pe piața internă, deja înmatriculate.
Românii au cumpărat și înmatriculat, în 2018, 130.919 autoturisme noi, potrivit statisticilor DRPCIV, mai multe cu 23,06% față de 2017, când era depășit cu puțin pragul celor 100.000 de unități. Creșteri semnificative au înregistrat Jeep, Mitsubishi, Mini, Citroen, Peugeot sau Nissan. Cele mai mari volume au fos realizate însă de Dacia, care a atins un nivel de 36.873 de autoturisme înmatriculate, cu 23% mai multe ca în anul precedent, dar și de Skoda, Renault și Volkswagen, fiecare din cele trei depășind, după un deceniu de criză, pragul de 10.000 de autoturisme înmatriculate în România.
Ford, de asemenea, s-a apropiat de acest prag, cu 9.681 de autoturisme. Dintre mărcile de top, Volkswagen a avut cea mai mică creștere, doar 3,19%, fapt care a și împins marca germană pe poziția a patra pe piață, fiind depășită de Renault.
Dintre mărcile din partea superioară a clasamentului celor mai vândute, Mercedes-Benz a mai avut un avans mic, 2,66%, însă marca concernului Daimler a rămas cel mai vândut brand premium de pe piața românească de autoturisme.
La polul opus s-au afla mărci care nu au reușit să profite de efervescența pieței din 2018, fiind împiedicate de introducerea normelor WLTP, dar și de alți factori, inclusiv de o conurență puternică. Kia, BMW, SEAT, Land Rover sunt mărci care au încheiat anul 2018 în declin.
Cele mai cumpărate automobile au continuat să fie cele trei modele de la Dacia, Logan, Duster și Sandero, în această ordine, iar între modelele de import cel mai vândut a fost Octavia. Un volum foarte bun de autoturisme înmatriculate a fost înregistrat de SUV-ul EcoSPort, fabricat în România, care a devenit o alternativă la celebrul Duster, pentru mulți români.
Piața de autoturisme second-hand a fost și în 2018 una impresionantă, însă este de remarcat faptul că importurile de astfel de mașini au scăzut, un fenomen ce a fost anticipat de Profit.ro la momentul eliminării taxei auto, în 2017.
Totalul importurilor second-hand a scăzut de la 520.000 în 2018, la 473.616 în 2018, cu 9 procente, crescând în schimb achizițiile de pe piața internă, care au depășit 500.000 de unități. Practic, românii au început să migreze de la mașinile vechi, din Germania, către mașini noi sau către mașini deja înmatriculate, dat fiind faptul că parcul auto este din ce în ce mai mare și oferta este tot mai atractivă.
Pentru 2019, tendința de creștere a pieței de autoturisme noi se va menține în continuare, cu sau fără Programul Rabla, care a devenit mai restrictiv, în timp ce pentru importurile de vehicule second-hand tendința de scădere va fi, cel mai probabil, accentuată de temerile privind o posibilă introducere a unor impozite mărite pentru mașinile poluante și vechi.