Ion Țiriac acuză Ministerul Transporturilor că îi afectează proiecte prin calea ferată care va lega Gara de Nord de Aeroportul Internațional ”Henri Coandă”. Linia - anunțată însă de mult timp

Ion Țiriac acuză Ministerul Transporturilor că îi afectează proiecte prin calea ferată care va lega Gara de Nord de Aeroportul Internațional ”Henri Coandă”. Linia - anunțată însă de mult timp
scris 14 ian 2019

Decizia Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferată care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” va obliga Fundația Ion Țiriac să renunțe la două proiecte non-profit majore, de interes național, în orașul Otopeni, susține omul de afaceri Ion Țiriac, într-un mesaj public transmis astăzi.

Linia de cale ferată este însă anunțată de mult timp ca fiind pregătită.

Urmărește-ne și pe Google News

Primul proiect se referă la Patinoarul Țiriac – Telekom Arena din orașul Otopeni, dezvoltat de Fundația Ion Țiriac, și inaugurat în anul 2016 în urma unei investiții de peste 3,6 milioane de euro. 

Mercedes-Benz, marca premium cea mai vândută în lume și în 2018. Și BMW se prezintă numărul 1, pe un anumit segment CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz, marca premium cea mai vândută în lume și în 2018. Și BMW se prezintă numărul 1, pe un anumit segment

Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibilă continuarea activității patinoarului și a sălii de gimnastică în condiții optime, apreciază însă Țiriac.

Cel de-al doilea proiect se referă la o inițiativă aflată în stadii avansate de concretizare, menită să creeze o universitate privată non-profit, în Otopeni, care să ofere educație la cele mai înalte standarde internaționale în domeniile: business, IT și sport, pentru studenți din România și din regiunea Europei Centrale și de Est. Investiția totală este estimată în jurul valorii de 300 milioane euro, urmând a fi create peste 1,000 de noi locuri de muncă.

Conform planurilor, campusul universitar se întinde pe o suprafață de peste 40 de hectare, oferind, printre altele, următoarele facilități:  săli de studiu dotate cu echipamente de ultimă generație, bazin olimpic, pistă de atletism, sală multifuncțională de 3.500 de locuri, teren de fotbal, terenuri de baschet, terenuri de volei, terenuri de tenis.

Proiectul universității este, de asemenea, prezentat acum ca fiind compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilității, cât și din cea fonică.

"Pe parcursul etapelor de dezvoltare ale proiectului căii ferate care urmează să lege Gara de Nord de Aeroportul Internațional ”Henri Coandă”, reprezentații Grupului Țiriac au propus o serie de variante alternative care ar fi permis desfășurarea în continuare, cu succes, a celor două proiecte amintite mai sus. Cu toate acestea, soluțiile raționale nu au fost luate în considerare, optându-se în schimb, într-un mod total nefundamentat și tendențios, pentru varianta actuală", se arată într-un comunicat al lui Ion Țiriac.

"Proiectul căii ferate care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” este unul inutil pentru România, care prin modul discreționar în care a fost dezvoltat până acum împiedică operarea și dezvoltarea proiectelor de interes public ale Fundației Ion Țiriac. Mii de copii vor fi lăsați fără posibilitatea de a practica sporturi pe gheață în singurul patinoar la standarde internaționale din regiunea București - Ilfov. De asemenea, fenomenul exodului de creiere din România va persista, tinerii studenți continuând să nu beneficieze de o alternativă locală credibilă la universitățile de prestigiu din Europa și Statele Unite al Americii", mai spune Țiriac.

Licitația deschisă pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă a fost lansată în primăvara anului trecut, după ce proiectul a fost anunțat cu mult timp înainte. Valoarea totală estimată a contractului este de peste 2,7 milioane de lei, sursa de finanțare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune și Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrou
otopeni