Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h. Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani.
Prevederile sunt introduse într-un proiect de ordonanță a Guvernului, care va modifica și completa Codul Rutier prin introducerea unor prevederi referitoare la utilizarea trotinetelor electrice pe drumurile publice. Noile reglementări vor trebui aprobate în ședință de Guvern pentru a intra în vigoare.
Prin proiect se propune ca trotineta electrică să fie definită că fiind vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric.
Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani.
Transportul pasagerilor este interzis.
Trotineta electrică oprită sau staționată pe partea carosabilă trebuie așezată lângă și în paralel cu marginea acesteia. Trotinetele electrice pot fi oprite sau staționate și câte două, una lângă alta.
Echiparea trotinetelor electrice care circulă pe drumurile publice cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente este obligatorie, fiind interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare.
Nerespectarea normelor privind circulația trotinetelor electrice constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, respectiv de la 6 la 8 puncte-amendă.
CITEȘTE ȘI O nouă măsură inițiată de PNL și pregătită de adoptare de PSD: Tichete de 400 lei în învățământul primar. Impact bugetar de 0,4% din PIBProiectul mai prevede totodată asimilarea în definiția de bicicletă a vehiculului cu pedale cu pedalare asistată echipat cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă mai mică sau egală cu 250 W, a cărui asistare este întreruptă atunci când ciclistul încetează să pedaleze sau este redusă progresiv pe măsură ce viteza vehiculului crește, fiind întreruptă complet înainte ca viteza vehiculului să atingă 25 km/h.
Totodată, potrivit proiectului de ordonanță, vor fi asimilate pietonilor persoanele care conduc un scaun rulant de construcție specială, cele care conduc vehicule destinate exclusiv tragerii sau împingerii cu mâna, cele care se deplasează pe patine sau dispozitive cu role fără mijloace de autopropulsie, precum și cele care conduc vehicule a căror viteză maximă prin construcție nu depășește 6 km/h și sunt echipate cu un motor electric.
CITEȘTE ȘI BNR: E nevoie de o corecție bugetară graduală, care să nu ducă la o frânare bruscă a economiei sau la o recesiune. Măsurile anunțate de Guvern pentru 2020 par insuficientePrevederile au fost introduse într-un proiect legislativ, inițiat de deputatul liberal Sorin Moldovan, care urmărește reglementarea circulației trotinetelor electrice pe drumurile publice. Proiectul fusese amendat în comisiile de specialitate ale Senatului, dar în cele din urmă nu a mai ajuns la vot în plen și astfel a fost adoptat tacit și fără modificări de către camera superioară a Legislativului, urmând a fi dezbătut și votat în Camera Deputaților.