Planul național de investiții și relansare economică elaborat de Guvernul PNL Orban, analizat de Profit.ro, include la capitolul "Infrastructură de transport" proiectele Primăriei Cluj-Napoca de construire a unei rețele de metrou și a uneia de tren metropolitan.
Documentul, cu investiții promise de 100 miliarde euro pe 10 ani, va fi prezentat astăzi oficial, în prezența președintelui Klaus Iohannis.
Cum va fi relansată economia, puternic afectată după criza COVID-19, și ce se va întâmpla pe piața bancară, precum și cu fondurile de investiții și cele de pensii, bursa și societățile de asigurări va fi detaliat suplimentar de cei mai importanți jucători în domeniu la Videoconferința - Profit.ro Financial Forum „Finanțăm repornirea economiei“. Detalii pot fi aflate AICI
Astfel, în plan au fost incluse proiectele "Metrou Cluj Napoca - Magistrala: Gilău – Florești – Cluj-Napoca" și "Tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida", anunțate anterior de către municipalitatea clujeană.
Documentul mai promite "Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres", în "Perioada: 2020 – 2030", cu "Cost estimat: 31 miliarde euro".
La acest subcapitol sunt incluse proiectele Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța, precum și Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida.
Executivul promite și "Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor".
CITEȘTE ȘI FOTO FREEDOM: Cum te îmbraci în evadareAcestea sunt incluse la "Investiții în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro", categorie din care face parte și "Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h".
CITEȘTE ȘI Toate filmele și serialele care apar pe Netflix în luna iulieSe mai promite "Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro" și "Finalizare lucrări M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani și Berceni – Linia de Centură Sud".
În domeniul naval se promit investiții totale de 4,3 miliarde euro, care includ modernizarea și extinderea infrastructurii porturilor maritime și fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanța, precum și lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări și alte investiții pentru asigurarea navigației pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului.
În domeniul aerian, investițiile totale promise se ridică la 2,9 miliarde euro și constau în "Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo", precum și în "Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră", fără alte detalii.
Videoconferinta, transmisă în direct și la Profit TV, este organizată cu sprijinul: Alpha Bank, Bursa de Valori București, CEC Bank, Depozitarul Central, Fan Courier, Groupama Asigurari, ING Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Roca Investments, Sif Banat-Crisana și Sif Muntenia.