Activitățile de transport alternativ/rideharing, precum Uber, Bolt sau Yango, vor fi autorizate și pentru autovehicule cu un număr de locuri mai mare de 5, limita prevăzută acum în legislație. Parlamentul a adoptat, prin votul final al deputaților, un proiect de lege care prevede autorizarea autovehiculelor care au cel mult 9 locuri.
Pentru a intra în vigoare, proiectul, ințiat de mai mulți parlamentari PSD, în frunte cu liderul social-democraților și șeful Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, mai trebuie promulgat de șeful statului.
De ce este important: Conform legislației în vigoare, o condiție care impusă pentru activitățile de transport alternativ/ridesharing este ca autovehiculul autorizat să aibă cel mul 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Autorii proiectului subliniază că dispozițiile legale privind transporturile rutiere de mărfuri și persoane sunt menite să asigure și respectarea principiilor liberei concurențe, garantarea accesului liber și nediscriminatoriu la piața transportului rutier, protecția drepturilor și intereselor legitime ale persoanelor fizice și juridice și pentru satisfacerea necesităților economiei național.
Mai mult, la art. 3, pct. 2 al Ordonanței Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, autoturismul este definit ca: autovehicul cu cel puțin 4 roți și o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput și construit pentru transportul de persoane, care are cel mult 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto.
CITEȘTE ȘI Lege care intră în vigoare: Mașinile nu vor mai putea sta cu anii nefolosite în parcare. Proprietarii, obligați să prezinte rapid dovada efectuării ITP, inclusiv a plății amenzilorPrin urmare, proiectul de lege prevede că autoturismele cu care se efectuează transport alternativ ”au maxim 9 locuri, inclusiv locul conducătorului auto”.
”Limitarea numărului de locuri actuală, la 5, inclusiv conducătorul auto, duce la discriminări și îngrădirea accesului la piața transportului alternativ pentru acei posesori de autovehicule care se încadrează în definiția autoturismului așa cum este înțeleasă aceasta de O.G. 27/2011”, arată inițiatorii proiectului de lege.