Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
O mutare surprinzătoare a fost făcută de Nissan, în disperarea de a-și echilibra nivelurile de emisii ale autovehiculelor vândute în Europa.
Pentru a nu depăși țintele de emisii, Nissan a depus un document la Comisia Europeană prin care declară că se asociază cu BYD. Japonezii sunt titulari de asociere („Pool”) în documentele UE, analizate de Profit.ro.

Deicizia de despărțire de Renault și Mitsubishi vine ca urmare a volumul mic de automobile electrice vândute de Nissan, care ar fi tras în jos celelalte două companii. De altfel, Renault a declarat anterior că nu va face nicio asociere pentru 2025 și va încerca să atingă singură țintele de emisii.
Practic, informațiile neoficiale arată că cele trei companii membre ale Alianței au ales să se despartă și, în acest fel, Nissan să poată plăti celor de la BYD creditele de emisii, fără să afecteze scorurile Renault, care în prezent are vânzări din ce în ce mai mari de automobile electrice, care se adaugă la nivelurile tot mai mici de emisii ale motorizărilor hibrid care echipează atât mașinile Renault, cât și pe cele ale Dacia.

Nissan vinde în Europa Leaf și Ariya, două modele complet electrice, dar cifrele raportate de companie nu sunt suficiente pentru a echilibra emisiile restului gamei. Un al treilea model, Micra EV, produs de Renault cu sigla Nissan, va începe licrările în perioada următoare, dar nu produce efecte pe anul în curs.

În plus, motorizările hibrid pe care le oferă marca japoneză sunt trase în jos de motorizările diesel de pe unele modele, în special cele comerciale.
Este pentru prima dată când cei trei membri ai Alianței Renault Nissan Mitsubishi nu participă într-o asociere pentru emisiile de CO2, în Europa.
O altă asociere care a depus documentația la Comisia Europeană este cea dintre KG Mobility (fosta Ssang Yong) și Xpeng (Zhaoqing Xiaopeng), care vinde exlusiv mașini electrice.
Până acum, din declarațiile depus de la Comisia Europeană, singurele noutăți sunt cele legate de asocierea Volvo cu Suzuki, dispariția Tesla din orice fel de asociere, care înseamnă pierderea unor venituri importante, și decizia VW Group de a merge singuri, fără alți parteneri.