Narcis Neaga a fost reinstalat la șefia Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), post pe care l-a mai ocupat în perioada 2012-2015.
Înainte de a fi pezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Deczia de numire a fost semnată joi seara de către Consiliul de Administrație, controlat de Ministerul Transporturilor.
La începutul lunii, acesta fusese numit membru în Consiliul de Administrație al instituției.
Timp de 1 an, CNAIR, care se ocupă de toate lucrările de drumuri și autostrăzi, a fost condusă, provizoriu, de Ștefan Ioniță, șeful Direcției Tehnice și Calitate.
Narcis Neaga a fost demis de la conducerea CNAIR în decembrie 2015, ca urmare a unei inspecții a Corpului de control al Ministerului Transporturilor cu privire la unele nereguli depistate în construcția autostrăzii Sibiu-Orăștie.
Conform news.ro, el este cercetat de procurorii DNA pentru abuz în serviciu în legătura cu un contract privind autostrada Sibiu - Orăștie, iar în decembrie 2015 a fost plasat sub control judiciar în acest dosar.
Procurorii DNA spun că, în 15 mai 2014, Narcis Neaga, în calitate de director general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, ar fi suspendat abuziv un contract de servicii privind supervizarea lucrărilor la autostrada Orăștie-Sibiu și a plăților aferente acestuia, cu încălcarea dispozițiilor contractuale, a condițiilor Federației Internaționale a Inginerilor Consultanți și a dispozițiilor legale.
Potrivit procurorilor, Neaga ar fi desemnat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov pentru a superviza lucrările de construcție a autostrăzii și pentru a îndeplini obligațiile contractuale în perioada de desfășurare a contractelor de lucrări privind: ''Proiectare și execuție Autostradă Orăștie-Sibiu, Lot 3: km 43+855-km 65+965', ''Proiectare și execuție Autostradă Orăștie-Sibiu, Lot 3: km 65+965-km 82+070".
Ulterior, el ar fi reziliat contractul de supervizare în condiții nelegale și a refuzat plata facturii emise de către liderul asocierii care asigurase inițial serviciile de supervizare a lucrărilor și, pe cale de consecință, în mod nefundamentat, a refuzat decontarea facturii din fondul de coeziune (fonduri europene). Ulterior, Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Cameră de Comerț și Industrie a României a admis în parte cererea formulată de liderul asocierii care asigurase inițial serviciile de supervizare a lucrărilor și a obligat CNADNR SA la plată sumei de 3.139.109,20 lei plus TVA, precum și a penalităților de întârziere, calculate de la 15 mai 2014 până la 23 decembrie 2014, data înregistrării cererii arbitrale, mai spuneau procurorii.