Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a primit o nouă lovitură, prin retragerea Ford din asociație. În 2017, Dacia și Renault s-au retras și ele, motivând lipsa de reprezentare.
Ford România a anunțat retragerea companiei din Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Potrivit declarației lui Cristian Prichea, director general Ford România NSC, “rațiunea esențială pentru care am decis părăsirea organizației APIA ține de nevoia unei abordări unitare și fundamentate a problematicilor cu care industria auto se confruntă, astfel că anumite aspecte semnalate de către noi de-a lungul anilor nu au fost gestionate cu nivelul de prioritate impus în mod obiectiv de importanța fiecărui subiect în parte. Cu toate acestea, ne dorim să rămânem în dialog și salutăm pe această cale deschiderea pe care APIA a manifestat-o pentru a institui un dialog constructiv cu celelalte asociații de profil”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Această decizie va produce efecte începând cu 1 aprilie 2020.
În acest moment, APIA nu mai are niciun producător între membrii săi, astfel că denumirea sa este un pic depășită. Membrii asociației sunt importatorii de automobile și câțiva importatori de componente.
Atât Dacia, cât și Ford sunt membri ai ACAROM, Asociația Constructorilor de Automobile din România, asociație înființată de regretatul Constantin Stroe, fost director al Automobile Dacia. Alături de cele două companii care au uzine auto în România sunt membri ACAROM o serie de producători de componente destinate celor două uzine sau care exportă piese. ACAROM a fost inclusiv membră APIA și s-a retras odată cu Dacia și Renault, imediat după decesul lui Constantin Stroe. Divergențele dintre cele două asociații au condus la refuzul mărcilor Dacia și Renault de a participa la ultima ediție a Salonului Auto Internațional București (SIAB), în 2018.