Gigantul japonez Mitsubishi Corp., care deține acțiuni la constructorul de automobile Mitsubishi Motors, ar putea deveni acționar al Renault, în cadrul unui scenariu discutat de membrii Alianței Renault Nissan Mitsubishi, potrivit Les Echos.
Repornirea Alianței Renault Nissan Mitsubishi și echilibrarea relațiilor dintre cele trei companii membre sunt subiectul unor negocieri, potrivit informațiilor care circulă în acest moment furnizate de surse din interior. Cele trei companii, în special Renault și Nissan, încearcă să găsească o soluție pentru care puterea pe care o are Renault, dobândită în perioada în care Nissan era aproape de faliment, să fie redusă. O soluție vehiculată este achiziția de acțiuni Renault de către Mitsubishi Corp. un holding care a creat Mitsubishi Motors dar care mai deține doar 20% din această marcă auto.
Un pachet de 10% din Renault ar putea fi cumpărat de acest holding, dar o decizie în acest sens ar urma să fie luată abia în luna mai, când este programată o întâlnire a șefilor alianței, care vor discuta toate soluțiile găsite în acest timp.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Relația dintre Nissan și Mitsubishi este una legată de pachetul de 34% din acțiunile Mitsubishi, pentru care Nissan a plătit în 2016 circa 2 miliarde euro. În același timp, Nissan deține 15% din Renault, dar fără drept de vot, dar Renault este cea care are cea mai mare putere: 43% din Nissan. Acesta este pucntul în care japonezii simt că le scapă lucrurile de sub control și ei pun condiții ca lucrurile să se echilibreze cumva, pentru ca alianța să continue. Problema este că Renault nu are de gând să vândă acțiunile Nissan, cel puțin nu acum, când au scăzut dramatic ca urmare a rezultatelor financiare dezastruoase ale japonezilor.
Relațiile dintre Renault și Nissan s-au deteriorat după arestarea lui Carlos Ghosn, cel care era președinte al ambelor companii și care a fost împins în brațele procurorilor chiar de fostul său adjunct, Hiroto Saikawa, CEO al Nissan la acel moment. S-au făcut speculații că statul japonez a făcut presiuni pentru a opri procesul de fuziune dintre Renault și Nissan, iar Ghosn a căzut victimă acestui joc politico-economic.
Mitsubishi Corp. ar putea fi garantul impus de japonezi, dat fiind faptul că holdingul este o companie publică, deținută de investitori japonezi, fonduri de investiții și acționari privați minoritari. Cei mai mari acționari sunt Japan Trustee Services Bank și The Master Trust Bank of Japan, două bănci concurente care au puțin peste 7 procente fiecare. Holdingul are activități în zone precum energia, alimentație, mașini, petrol, dezvoltare urbană și altele.