ULTIMA ORĂ DOCUMENT România intervine în scandalul întârzierilor aeriene

ULTIMA ORĂ DOCUMENT România intervine în scandalul întârzierilor aeriene
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 23 iul 2024

Reprezentanții Ministerului Transporturilor vor solicita, în dezbaterea Comisiei Europene privind noile norme privind compensarea și asistența pasagerilor în cazul anulării sau întârzierii zborurilor comerciale, ca orice companie aeriană să aibă reprezentant pentru relația cu pasagerii și autoritățile pe fiecare aeroport pe care efectuează curse, indică un document oficial analizat de Profit.ro.  

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

De ce este important: După perioada pandemică, pe fondul reluării puternice a turismului, pe aeroporturile din Europa s-au înregistrat sute zboruri anulate sau întârziate, iar românii au avut de suferit, la rândul lor, chiar pornind de pe aeroporturile locale.

Urmărește-ne și pe Google News

În iunie, de exemplu, zeci de zboruri ale companiei Wizz Air, de pe Aeroportul Cluj, au fost anulate sau au avut întârzieri.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

La începutul lunii iulie, compania națională TAROM a anulat zeci de curse, în urma unui protest al personalului navigant.

Recent, un avion Ryanair care zbura de la București spre Viena a avut întârziere de mai multe ore.

DOCUMENT Calendarul restructurării TAROM. Scade numărul de angajați CITEȘTE ȘI DOCUMENT Calendarul restructurării TAROM. Scade numărul de angajați

În acest context, un document oficial al Ministerului Transporturilor arată că România va solicita la Bruxelles, cu prilejul propunerilor de modificare a normelor privind despăgubirile acordate pasagerilor după întârzierea sau anularea zborurilor , ca fiecare companie aeriană prezentă pe un aeroport să aibă reprezentant permanent pentru relația cu pasagerii.

”În cadrul dezbaterilor pentru amendarea Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitate refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, MTI va solicita să se introducă obligația pentru transportatorii aerieni de a avea un reprezentant pentru relația cu pasagerii și autoritățile pe fiecare aeroport pe care efectuează curse regulate”, arată documentul citat și semat în numele ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Guvernul a strecurat în modificările la e-TVA și permisiunea ca instituțiile publice să cumpere automobile hibride din bugetele proprii. Prețul maxim permis CITEȘTE ȘI Guvernul a strecurat în modificările la e-TVA și permisiunea ca instituțiile publice să cumpere automobile hibride din bugetele proprii. Prețul maxim permis

Documentul menționează și că Autoritatea Națională pentru Protecția Concumatorului are posibilitatea de a sancționa, pentru nerespectarea Regulamentului (CE) nr. 261/2004, orice transportator aerian, român sau străin, în cazul zborurilor cu plecare din România.

ULTIMA ORĂ DOCUMENT România intervine în scandalul întârzierilor aeriene

viewscnt
Afla mai multe despre
reprezentat
companie
aerian
pasageri
relație
întârziere
anulare
zbor
minister
transporturi
grindeanu
document