Costin Iordache și-a depus mandatul la data de 19 decembrie 2025 din motive personale.
„Costin Iordache a contribuit la managementul TAROM cu o experiență de peste 18 ani în companii de renume național și internațional. Conducând o echipă de profesioniști proveniți din mediul privat a reușit să obțină aprobarea ajutorului de stat, reducerea datoriilor și intrarea companiei pe profit”, arată TAROM.
După comunicarea deciziei sale, Costin Iordache va rămâne în funcție până la data de 15 ianuarie 2026, moment până la care Consiliul de Administraie al TAROM va identifica și numi un director general interimar.
Astfel toate deciziile luate la cel mai înalt nivel de management sunt continuu asigurate de de către directorii generali ai companiei.
În paralel, CA al TAROM va începe procedura de selectarea a unui nou director general, prin intermediul Comitetului de Nominalizare și Remunerare, cu sprijinul unui consultant extern.
„Obiectivul principal al echipei de management continua să fie finalizarea și implementarea planului de restructurare, pentru revitalizarea companiei și transformarea ei într-o organizație profitabilă și modernă”, a transmis TAROM.
TAROM este controlată de Ministerul Transporturilor - 98,01%.
Compania a înregistrat un profit brut la finele anului anul 2024 de 292,2 milioane de lei.
Pentru 2025, compania prognozează un profit brut de 2,38 milioane lei.
Este argumentat că, prin acumularea penalităților de întârziere sau ca urmare a unor decizii ale creditorilor, poate fi destabilizat echilibrul financiar al societății, putând conduce, în final, la eșecul procesului de restructurare.
Ca urmare a Deciziei Comisiei Europene nr. C(2024) 2968 final /29.04.2024, prin Hotărârea Guvernului nr. 541/2024 a fost aprobată acordarea unui ajutor de stat individual de restructurare în favoarea companiei TAROM, în cuantum de până la 226.825 mii lei (45,59 milioane euro), sub formă de alocație de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Până în prezent, din suma autorizată de Comisia Europeană ca ajutor de restructurare sub forma de capitalizare, a fost alocată TAROM, în perioada 2023/2024, suma de 112.757 mii lei. În anul 2025 nu a fost alocată nicio sumă din restul ajutorului de restructurare în cuantum de 114.068 mii lei.
Ținând cont de necesitatea asigurării în regim de urgență a surselor de finanțare pentru susținerea procesului de restructurare a companiei TAROM, astfel încât să fie minimizat riscul ca deficitul de lichiditate să afecteze în mod negativ procesul de restructurare și, în același timp, să fie create premizele pentru ca în anul 2026 implementarea planului de restructurare să poată continua în vederea atingerii obiectivele agreate cu Comisia Europeană, Guvernul va aloca o nouă tranșă din ajutorul de restructurare, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prin suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe anul 2025 cu suma de 114.068 mii lei, credite de angajament și credite bugetare.














