Uzina Vehicule Dacia închide, din nou, temporar, pe 30 iunie, producția de la Mioveni, pentru o zi, motivul fiind criza de componente, potrivit unui anunț transmis angajaților și văzut de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Operațiunea este efectuată la scurt timp după ce, conform datelor Profit.ro, aproximativ 900 de dealeri și jurnaliști din toată Europa au vizitat atât fabrica, dar și sediul din București, la acel moment fiind lansate o serie de anunțuri.
Vor fi desfășurate activități pe mai multe domenii, în mod excepțional: mentenanță, piese de schimb și CKD, proiecte, pregătire și livrare vehicule către clienți, activități specifice 5 S.
Uzina Mecanică și Șasiuri își va opri de asemenea activitatea, dar va lucra în departamentul Motoare, pe proiectul HR 12 (motorul hibrid de pe Jogger), Turnătorie (pentru clienți externi plus asigurare demaraj proiecte), Uzinaj Aluminiu, de asemenea pentru proiecte, precum și lucrări de mentenanță.
Personalul care va sta acasă va fi plătit cu condițiile de șomaj tehnic, respectiv 85% din salariu și tichet de masă.
Ultima oprire a uzinei Dacia din Mioveni, cauzată de criza de componente, a fost în luna aprilie, înainte de Paște, fiind cumulate, cu tot cu zilele libere, șase zile de oprire.
Dacia a înregistrat în luna mai o creștere a producției față de luna similară din 2022, cu 11,2%, fiind asamblate 31.929 de autoturisme, cu aproape 50% mai mult decât în aprilie, când s-a dispus oprirea de șase zile. În total, de la începutul anului, Dacia a produs 147.295 de autoturisme, cu 12,4% mai multe decât în 2022, în intervalul similar.
Industria auto din toată Europa se confruntă cu un fenomen de încetinire a producției, care este un revers al crizei de semiconductori de anul trecut. Scăderea cererii suprapusă peste onorarea comenzilor anterioare, au generat nevoia ca uzinele să-și reajusteze ritmul de producție.