Circulația trotinetelor electrice și a bicicletelor pe drumurile publice, cu excepția autostrăzilor - unde sunt interzise, va fi permisă doar pe marginea din partea dreaptă a carosabilului, acolo unde nu există piste speciale. Totodată, casca de protecție va fi obligatorie pentru persoanele cu vârsta sub 16 ani.
ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Prevederile au fost introduse într-un proiect legislativ, analizat de Profit.ro și care urmărește reglementarea circulației trotinetelor electrice pe drumurile publice. Proiectul a fost amendat astfel în comisiile de specialitate și urmează să primească, în perioada următoare, un prim vot din partea senatorilor.
Potrivit proiectului, trotineta electrică este definită ca un "vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW".
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"În Codul Rutier vehiculele electrice care depășesc viteza de 25 km/h sunt considerate mopede. Astfel, foarte multe trotinete electrice intră în această categorie pentru care se solicită permis de conducere categoria AM și este necesară inmatricularea acestora la autoritățile locale. Prin inițiativa mea parlamentară definim în mod separat trotinetele electrice astfel încât ele să nu fie asociate mopedelor. Astfel, trotineta electrică este definită ca fiind vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”, sunt argumentele menționate în sprijinul proiectului.
Codul Rutier stabilește în prezent ca numai persoanele cu vârsta peste 14 ani pot merge cu bicicleta pe drumurile publice, iar proiectul propune această vârstă minimă, de 14 ani, și pentru conducerea trotinetei electrice.
Proiectul legislativ prevedea inițial că persoanele sub 18 ani trebuie să poarte cască de protecție, însă, potrivit amendamentelor aduse în comisii, purtarea căștii de protecție va fi obligatorie, atât în cazul bicicletelor, cât și trotinetelor electrice, pentru toate persoanele cu vârsta sub 16 ani.
În plus, Codul Rutier a fost amendat în comisii astfel încât: ”Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulației bicicletelor și a trotinetelor elecetrice, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă, iar în lipsa acesteia, la limita din partea dreapta a carosabilului. ”
Ttotodată, utilizatorii de trotinete electrice vor avea de respectat regulile de circulație pe care le respectă un biciclist, inclusiv interdicția de a circula pe autostrăzi.
CITEȘTE ȘI Noul proiect al senatorului Zamfir privind leasing-ul, adoptat în primă etapă: Datornicii își vor putea vinde singuri bunul luat în leasing, pentru a stinge creditulDate indicate recent relevă însă că, în SUA, cel puțin 1.500 de persoane au avut nevoie de îngrijiri în urma accidentelor în timpul utilizării trotinetelor electrice, produse de la sfârșitul anului 2017, când a început moda folosirii acestui mijloc de transport.
De asemenea, trotinetele electrice au provocat 65 de accidente la Berlin în primele trei luni după autorizarea lor.
Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a anunțat recent interzicerea staționării trotinetelor pe trotuare și a cerut operatorilor să limiteze viteza acestor vehicule care se înmulțesc în spațiul public.
Serviciile de închiriere de trotinete electrice sunt în expansiune puternică, în special în SUA. Cei mai importanți jucători sunt startup-urile Lime și Bird, doi unicorni cu una dintre cele mai rapide ascensiuni și evaluați la acest moment la peste 10 miliarde de dolari fiecare, trotinetele și bicicletele electrice fiind pe un trend puternic crescător al vânzărilor.
Wolf-E Rides, Flow, Lime sunt cele mai importante firme ce activează pe această piață în București.