Uniunea Europeană intenționează să-și îmbunătățească metoda de măsurare a emisiilor de dioxid de carbon de la mașinile hibride, au declarat două surse familiare cu problema, după criticile că testele actuale dau rezultate de până la patru ori mai mici decât cele reale, transmite Reuters.
Noua metodologie ar putea însemna că unii producători de automobile, care în 2021 au vândut aproape tot atâtea hibride plug-in în Europa cât au vândut vehicule electrice cu baterie, ar trebui să vândă mai multe vehicule electrice pentru a îndeplini obiectivele UE privind emisiile și pentru a evita amenzi considerabile, scrie News.ro.
Este posibil ca testul revizuit să fie aplicat din jurul anului 2025, au spus sursele.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Datele de la contoarele de consum de combustibil - care conform legislației UE trebuie să fie integrate în mașinile noi din 2021 - vor fi încorporate în test. Acest lucru va arăta o imagine mai realistă a cât de mult se mai bazează mașinile hibride pe motorul lor cu ardere internă peste bateria electrică.
”Factorul de utilitate va fi schimbat. Începem să colectăm datele de la vehicule... este un proces în derulare”, a declarat pentru Reuters Petr Dolejsi, director pentru transport durabil al Asociației Europene a Constructorilor de Automobile (ACEA), referindu-se la estimarea medie a cât de mult circulă un hibrid în modul electric.
Un oficial al Comisiei Europene a declarat că este în discuție un amendament la normele sale de implementare privind emisiile poluante Euro 6 care revizuiește abordarea de testare - numită Procedura de testare a vehiculelor ușoare la nivel mondial (WLTP) - pentru a determina factorii de utilitate pe baza datelor reale de la contoarele de consum de combustibil, dar nu erau în măsură să dea mai multe detalii.
Modificarea va fi discutată în continuare de Grupul de lucru pentru vehicule cu motoare, format din părți interesate din industrie, guvern și asociații de consumatori, pe 9 februarie, a spus oficialul, cu o decizie așteptată anul acesta.
Schimbarea testului pentru a reflecta mai bine emisiile din lumea reală susține consensul tot mai mare în rândul grupurilor de mediu și al autorităților de reglementare că hibrizii plug-in nu sunt atât de verzi cum s-a crezut cândva și nu ar trebui tratați în mod egal cu vehiculele electrice cu baterie atunci când se elaborează politici de încurajare a electrificării.
CITEȘTE ȘI Italia ar putea pierde 73.000 de locuri de muncă în tranziția la automobilele electriceProducătorii de automobile, care încă își refac imaginea după scandalul Dieselgate din 2015, în care unii au folosit software ilegal pentru a înșela testele de emisii, publică adesea rezultatele testelor lor de emisii la începutul anului. Cifrele oficiale nu sunt publicate de Comisia Europeană decât mai târziu.
Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW și Renault au declarat că și-au îndeplinit obiectivele pentru 2021, susținute de vânzări record de vehicule electrice.