Cu mai puține mașini, pe o arie mai mică, dar cu măsuri sporite de securitate, Uber a reînceput să testeze mașini autonome.
La nouă luni după accidentul mortal din Arizona și cu aprobarea oficialităților americane, mașinile fără șofer ale Uber au revenit pentru teste în districtul Strip din Pittsburgh.
Pentru început, vor fi testate doar două mașini, două SUV-uri Volvo și doar pe o rază de o milă (1,6 kilometri). Mașinile nu au voie să ia pasageri și nici să depășească viteza de 25 de mile la oră (40 Km/h).
Ulterior vor fi adăugate mai multe autovehicule autonome în program.
Cei de la Uber spun că au implementat măsurile pentru îmbunătățirea tehnică, organizatorică și operațională stabilite în urma reevaluării programului.
Mașinile vor circula cu setările implicite ale producătorului, precum frânarea automată, vor avea un sistem de monitorizare în timp real, iar șoferii care beneficiază acum de un program de antrenament mai bun vor sta mai puține ore în mașini.
Uber a întrerupt testarea mașinilor autonome în urma unui accident petrecut în urmă cu nouă luni, care s-a soldat cu moartea unei femei în vârstă de 49 de ani care traversa strada cu bicicleta.
Expertiza oficială a arătat că în afara erorii software, prin care s-a luat decizia de a nu se frâna automat, o a doua problemă a fost că șoferul urmărea un serial pe telefon în timpul accidentului și a frânat prea târziu.