Uber își vinde afacerile din Asia de Sud-Est rivalei Grab, după o concurență costisitoare

Uber își vinde afacerile din Asia de Sud-Est rivalei Grab, după o concurență costisitoare
scris 26 mar 2018

Uber Technologies a convenit vânzarea afacerilor sale de pe piața din sud-estul Asiei companiei concurente Grag, după o concurență costisitoare, marcând a doua retragere a companiei americane de pe o piață asiatică, transmite Reuters.

În cadrul tranzacției, Uber va prelua o participație de 27,5% la Grab, înregistrată în Singapore, iar directorul general al Uber, Dara Khosrowshahi, va intra în consiliul de administrație al Grab. Cea mai recentă evaluare a Grab este de 6 miliarde de dolari, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Prima mare consolidare în sectorul de ride-sharing din Asia de Sud-Est, regiune cu o populație de circa 640 de milioane de oameni, pune presiune pe compania Go-Jek din Indonezia, care este susținută de Google și compania chineză Tencent Holdings.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vicepreședintele Uber confirmă lansarea în România a serviciului de livrare de mâncare Uber Eats CITEȘTE ȘI Vicepreședintele Uber confirmă lansarea în România a serviciului de livrare de mâncare Uber Eats

O transformare a acestui sector extrem de competitiv din Asia a devenit evidentă în acest an, atunci când grupul japonez SoftBank, prin intermediul Vision Fund, a făcut o investiție de mai multe miliarde de dolari în Uber.

”O fost o decizie independentă a ambelor companii, a declarat ”președintele Grab, Ming Maa, adăugând că directorul general al SoftBank, Masayoshi Son, a susținut foarte mult acordul.

Uber, care se pregătește de o posibilă ofertă publică inițială în 2019, a pierdut anul trecut 4,5 miliarde de dolari și are probleme mari cu concurența și cu autoritățile de reglementare din Europa.

Uber a investit 700 de milioane de dolari în operațiunile din Asia de Sud-Est, mai puțin în comparație cu cele 2 miliarde de dolari cheltuite în China înainte de a vinde afacerile din această țară companiei Didi.

Principalele piețe ale Uber sunt Statele Unite, Noua Zeelandă și America Latină, unde deține cote de piață de peste 50% și unde este profitabilă sau anticipează profitabilitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
uber
grab