Directorul companiei naționale de căi ferate din Franța (SNCF), Guillaume Pepy a declarat luni că greva intermitentă a angajaților a provocat deja societății pierderi de aproximativ o sută de milioane de euro, informează AFP.
Două zile de grevă, marți și miercuri, împotriva planurilor Guvernului francez de a reforma compania națională de căi ferate SNCF, nu au fost decât primul episod dintr-o acțiune de durată, care ar urma să cuprindă 36 de zile întinse pe parcursul a trei luni, și care va crea o situație dificilă pentru cei aproximativ 4,5 milioane de călători care circulă zilnic cu trenurile SNCF. Greva lucrătorilor din sectorul feroviar a fost reluată sâmbătă seara și se va prelungi până marți dimineața, arată Agerpres.
Costul grevei "este de ordinul a 20 de milioane de euro pe zi" pentru SNCF, a declarat Guillaume Pepy. "Este echivalentul a două automotoare pe zi" a adăugat Guillaume Pepy.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Luni, în cea de a patra zi a grevei, gradul de participare în rândul personalului indispensabil pentru circulația trenurilor (conductori și controlori de trafic) era de 43%, puțin mai slab decât cel de 48% înregistrat în primele două zile de grevă.
Sindicatele de la SNCF protestează împotriva eliminării statului special, a deschiderii pieței de transport feroviar în fața concurenței, precum și contra transformării SNCF în societate anonimă, proces care, potrivit sindicatelor, deschide calea pentru privatizare, lucru negat de Guvernul de la Paris.
Guvernul francez a prezentat luna trecută un proiect de lege prin care vrea să modifice "misiunea, organizarea, guvernanța și forma juridică" a operatorului feroviar SNCF, fără a aduce însă atingere caracterului public al companiei. În expunerea de motive este menționată în mod expres posibilitatea Guvernului de a pune capăt statutului privilegiat de care se bucură în prezent lucrătorii din sectorul feroviar. Acest statut include garantarea locului de muncă și posibilitatea de pensionare anticipată începând de la 50 sau 55 de ani, în funcție de meserie.