Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat, miercuri, că, împreună cu mai multe asociații, cer Parlamentului European (PE) amânarea Pachetului Mobilitate 1, ce conține măsuri care ar restricționa transportul rutier în Uniunea Europeană (UE).
”UNTRR și asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Irlanda, Lituania, Letonia, Polonia și Ungaria solicită amânarea Pachetului Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură parlamentară europeană”, se arată în comunicat.
UNTRR și asociațiile respective au semnat și transmis în 2 aprilie o scrisoare comună către Președintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, și către președinții celor 8 grupuri parlamentare din PE, prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Primele imagini cu Ford Puma, care va fi produs la CraiovaMoțiunea de retragere a pachetului de pe ordinea de zi a plenului PE din 4 aprilie a fost respinsă miercuri. Dezbaterile din PE privind pachetul mobilitate vor începe miercuri, la ora 08:30, iar votul va avea loc la ora 11:00, potrivit UNTRR.
Transportatorii atrag atenția că sunt în joc milioane de locuri de muncă legate de transport în statele membre ale UE, precum și creșterea economică și competitivitatea Uniunii Europene.
”Din nefericire, divizările profunde dintre Est-Vest, Noi-Vechi și Periferie-Centru au dus negocierile într-o extremă incertitudine și într-un proces decizional haotic, cu numeroase scenarii”, se arată în comunicat.
Transportatorii atrag atenția că actualul Pachet Mobilitate 1, dacă va fi adoptat fără o analiză serioasă, va avea un impact semnificativ negativ atât pentru cetățenii europeni, cât și pentru companii.
”În mod specific, pachetul include noi restricții privind accesul pe piețele internaționale de transport rutier, ceea ce va crește costul operațiunilor pentru transportatorii rutiere și va afecta economia europeană, introducând astfel noi prețuri pentru serviciile de transport, precum și pentru bunuri. Va exista o concurență mai redusă în Europa, deoarece operatorii de transport rutier vor trebui să se adreseze unor piețe naționale specifice, care au mai puține posibilități de a transporta mărfuri între diferite state membre ale UE”, se arată în comunicat.
În plus, UNTRR atrage atenția că propunerile vor denatura piața unică, concurența loială și condițiile de concurență echitabile, deoarece operatorii stabiliți în statele membre ale UE cu capacități industriale ridicate și situați mai aproape de principalele fluxuri de bunuri ale UE vor beneficia de un mediu de afaceri semnificativ mai bun decât transportatorii de la periferia UE, acestea fiind țări mai puțin dezvoltate din punct de vedere industrial.