Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a atenționat, marți, că adoptarea unui pachet de măsuri restrictive, denumit Pachetul Mobilitate 1, legalizează o Europă cu două viteze, iar Uniunea Europeană (UE) se va confrunta cu reducerea competitivității în context global.
Legalizarea segregării economice în UE a început cu Pachetul Mobilitate 1 și cel mai probabil va continua și în alte domenii și industrii, potrivit UNTRR.
”Prin măsurile extrem de restrictive adoptate în 11.12.2019, precum obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling off) de 4 zile și aplicarea forțată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier, România, Bulgaria și Lituania vor fi cele mai afectate de prevederile aprobate în Pachetul Mobilitate 1, eliminând transportatorii din aceste țări din piața europeană de transport rutier și astfel împing firmele și șoferii să migreze în vest”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
UNTRR atrage atenția că cele 3 dosare cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al statelor membre din Vestul UE, reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați de măsurile propuse, scrie News.ro.
Măsurile vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE, potrivit patronatului.
Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31 mai 2017 și cuprinde 8 propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, dintre care 3 dosare vitale pentru viitorul transportatorilor români în UE.
”În data de 11 decembrie 2019, Președinția Finlandeză a Consiliului de Transport UE, Parlamentul European și Comisia Europeană au ajuns la un acord privind Pachetul Mobilitate 1 restricționând libera circulație a transportatorilor români în UE prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling off) de 4 zile și aplicarea forțată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier”, se arată în comunicat.