Autoritățile germane au interzis șoferilor profesioniști să-și efectueze odihna săptămânală în cabina camionului, aceștia fiind practic obligați să doarmă la hotel, această măsură punând presiune pe transportatorii români și fiind o măsură care încalcă regulile comune europene, a anunțat vineri Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Asociația protestează împotriva legii care a intrat în vigoare săptămâna aceasta în Germania și a solicitat autorităților germane să retragă această măsură protecționistă care ”încalcă prevederile regulilor comune UE și afectează grav activitatea firmelor românești de transport rutier”. UNTRR consideră că aceasta este o interpretare abuzivă a regulamentului european privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști, al cărui scop ar fi armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere. ”Având în vedere că măsurile similare adoptate anterior de Franța și Germania în 2014 sunt analizate prin proceduri specifice la nivelul Comisiei Europene, considerăm inacceptabil ca, în acest timp, Germania să încalce regulile europene actuale adoptând același tip de măsuri protecționiste promovate cu scopul unic de a deveni un instrument folosit împotriva concurenței europene în domeniul transporturilor”, se arată în comunicat.
Germania a impus, din 1 ianuarie 2015, un salariu minim pentru fiecare angajat care lucrează pe teritoriul țării, inclusiv pentru transportatori. Legea, denumită MiLoG, este similară cu legea Macron, adoptată în Franța, care impune, de la 1 ianuarie 2017, un salariu minim inclusiv transportatorilor. Legea a fost denumită după cel care a promovat-o, actualul președinte al Franței, Emmanuel Macron, pe atunci ministru al Economiei.