Traficul feroviar de pasageri între Grădiștea și Giurgiu a fost reluat vineri, a anunțat Ministerul Transporturilor, care a organizat o ceremonie cu această ocazie, la care a participat ministrul Răzvan Cuc.
Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia, a căror valoare este estimată la peste 70 milioane euro, au fost amânate mai mulți ani din cauza lipsei fondurilor, scrie News.ro
Lipsa acestuia lungește semnificativ distanța pe cale ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle.
Pe secțiunea de linie Grădiștea – Giurgiu nu s-a mai circulat din aprilie 2013, când CFR Călători a anulat ultimele garnituri.
Compania feroviară de stat a încetat la acea data operarea pe alte patru secții, în încercarea de a-și reduce costurile: secțiile Târgoviște-Fieni-Pietroșița, Zorleni-Fălciu Nord, Slobozia Veche-Țăndărei și Medgidia-Negru Vodă.
“Am afirmat, luna trecută, în vizita de lucru de la Giurgiu, că până la demararea lucrărilor de execuție a Podului de la Grădiștea, un prim pas pentru asigurarea mobilității cetățenilor din zonă este reluarea circulației. Companiile feroviare s-au mobilizat destul de bine și au venit cu această soluție în sprijinul oamenilor”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
Șase trenuri Regio, de tip Săgeata Albastră, vor asigura zilnic transportul pasagerilor pe ruta Grădiștea – Giurgiu și retur, câte trei trenuri pe fiecare sens, a anunțat vineri Ministerul Transporturilor.
Traseul are prevăzute opt opriri iar distanța parcursă este de aproximativ o oră și 20 de minute.
”Graficul de circulație este realizat astfel încât intervalele orare să răspundă nevoii de mobilitate a localnicilor”, precizează oficialii de la Transporturi.
Reluarea circulației feroviare între Grădiștea și Giurgiu vine în special în sprijinul navetiștilor și elevilor, prin facilitarea transportului între localitățile situate în proximitatea acestui sector feroviar.
Concomitent cu reluarea traficului pe ruta Giurgiu-Grădiștea, CFR derulează proiectul de reabilitare a Podului Grădiștea. Acesta face parte dintr-un amplu program care vizează modernizarea liniei de cale ferată București Nord -Jilava - Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră.
În 2016, a fost lansată procedura de licitație pentru elaborarea documentației tehnice care va prezenta varianta optimă de traseu și soluția de execuție pentru cele două loturi.
În prezent, CFR evaluează ofertele studiului de fezabilitate ce urmează a fi efectuat în 2017.
Elaborarea proiectului tehnic și demararea lucrărilor sunt programate pentru semestrul al doilea din anul 2018.
Valoarea estimată a proiectului este de 70 milioane euro, care ar trebui să provină în mare parte din fonduri europene.