Constructorul japonez Toyota continuă să se confrunte cu o scădere a vânzărilor și, implicit, a producției în acest an, principalele cauze fiind legate de piețele din China și din SUA, dar și a unor efecte ale piețelor europene.
Toyota a înregistrat în septembrie o scădere a vânzărilor de aproape 8 procente, cu un total de 923.311 vehicule, din care brandurile principale, Toyota și Lexus, au raportat un volum de 853.149 vehicule vândute, în scădere cu 7,4%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rezultatele lunare au fost influnțate de evoluția pieței din America și Japonia, după cum spune constructorul. SUA a avut un declin de 20%, Marea Britanie, -8%, iar China a înregistrat o scădere de aproape 10 procente, o piață despre care Toyota spune că aduce o intensificare a concurenței prețurilor. Pe piața de origine, scăderea vânzărilor a fost una de numai 6,3%, dar care s-a adăugat declinului din lunile anterioare.
Pe întreg anul calendaristic, vânzările grupului au ajuns la 7,8 milioane de vehicule, în scădere cu 4,4%, fiind deja înregistrată o serie de cinci luni consecutive de declin, cauzat de evoluția nefavorabilă a piețelor din Japonia și China, în special. Cele două mărci de bază au vândut 7,4 milioane de vehicule, în scădere cu aproape 2 procente față de anul anterior.
În Japonia, scăderea este foarte mare, de 23,4%, cu un volum de 1,3 milioane de vehicule, în timp ce în China este, în acest an, de 10,4%, cu 1,2 milioane de vehicule Toyota și Lexus vândute.
Producția globală a mărcilor Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino are opt luni deja consecutive în care s-a diminuat, după ce în septembrie declinul a fost de 8,5%, cu 949.583 de vehicule. În intervalul ianuarie - septembrie, scăderea este de 8,8%, cu un total de vehicule produse de 7,8 milioane de unități.
CITEȘTE ȘI Toyota și Suzuki încep producția unui SUV electric concurent pe segmentul Dacia Spring, produs în India și vândut în toată lumeaPe piața din Europa, Toyota are o situație la fel de instabilă, cu o scădere a vânzărilor în septembrie de 2,4%, cauzată în special de piețele din Marea Britanie (-8,1%), Franța (-6,8%) și Italia (-5,1%), compensată parțial de o creștere foarte mare în Germania (+35,7%). După nouă luni, vânzările europene ale grupului japonez au ajuns la 875.657 vehicule vândute, cu o creștere de 6,6%, susținută de creșterile din lunile anterioare, care i-au permis companiei să obțină cifre record pe piața din regiune.
Producția în Europa are un avans de 5,8% în acest an, cu 861.949 vehicule fabricate în uzinele europene, în pofida faptului că în septembrie grupul a înregistrat o scădere de 2,5% (105.650 vehicule produse), dar care ascunde în spatele ei o prăbușire a producției din Marea Britanie (-44,5%, 7.433 unități), cauzată de legislația privind emisiile, și o creștere foarte mare în Turcia (+39,9%, 24.626 unități) și în Cehia (+129%, 19.640 unități).