Toyota spune că a făcut o descoperire tehnologică care îi va permite să reducă la jumătate greutatea, dimensiunea și costul bateriilor și creșterea semnificativă a vitezei de încărcare, ceea ce ar putea anunța un progres major pentru vehiculele electrice, transmite The Guardian.
Al doilea mare producător de automobile din lume avea deja un plan de a lansa mașini cu baterii în stare solidă avansate, care oferă beneficii în comparație cu bateriile pe bază de lichid, până în 2025, scrie News.ro.
Compania japoneză a declarat că a simplificat producția de material folosit pentru a fabrica baterii, salutând descoperirea ca un salt înainte semnificativ, care ar putea reduce dramatic timpul de încărcare și ar putea crește autonomia de rulare.
”Atât pentru bateriile noastre lichide, cât și pentru cele în stare solidă, ne propunem să schimbăm drastic situația în care bateriile actuale sunt prea mari, grele și scumpe. În ceea ce privește potențialul, vom urmări să reducem la jumătate toți acești factori”, a declarat Keiji Kaita, președintele centrului de cercetare și dezvoltare al companiei auto japoneze pentru neutralitatea carbonului.
David Bailey, profesor de economie de afaceri la Universitatea din Birmingham, a spus că, dacă afirmațiile Toyota sunt fondate, acesta ar putea fi un moment de referință pentru viitorul mașinilor electrice.
”Adesea există progrese în stadiul de prototip, dar apoi extinderea este dificilă. Dacă este o descoperire reală, ar putea fi o schimbare de joc, Sfântul Graal al vehiculelor cu baterie”, a spus el.
Kaita a spus că Toyota a dezvoltat modalități de a face bateriile mai durabile și crede că acum ar putea crea o baterie cu stare solidă. cu o autonomie de 1.200 km, care se poate încărca în 10 minute sau mai puțin.
CITEȘTE ȘI Ryanair raportează un număr record de pasageriCompania se așteaptă să poată produce baterii în stare solidă, pentru a fi utilizate în vehicule electrice încă din 2027, potrivit Financial Times, care a scris pentru prima dată despre pretinsa descoperire a Toyota.
Bateriile în stare solidă au fost considerate pe scară largă ca o schimbare de joc pentru vehiculele electrice, promițând să reducă timpii de încărcare, să mărească capacitatea și să reducă riscul de incendiu asociat bateriilor cu litiu-ion, care folosesc un electrolit lichid.
Cu toate acestea, bateriile în stare solidă au fost de obicei mai greu și mai scump de realizat, limitându-le aplicația comercială.
Toyota a spus că crede că ar putea simplifica procesul de producție, ceea ce ar face bateriile în stare solidă mai ușor de produs decât cele cu litiu-ion.
Producătorul japonez de mașini a fost văzut ca fiind ceva mai în urmă în comparație cu alți producători de pe piața vehiculelor electrice.
În iunie anul trecut, Toyota a rechemat 2.700 dintre primele sale vehicule electrice, din cauza temerilor că roțile ar putea cădea.
Luna trecută, Advertising Standards Authority a interzis reclamele Toyota și Hyundai pentru că exagerau viteza cu care mașinile electrice puteau fi încărcate și induceau în eroare consumatorii cu privire la disponibilitatea punctelor de încărcare rapidă în Marea Britanie și Irlanda.