Chiar dacă luna august este cea mai slabă din an pentru vânzările de autoturisme, din cauza concediilor, vânzările au crescut cu 5,6%, până la 865.047 unități. Potrivit datelor asociației producătorilor de autovehicule, este cea mai bună lună august din ultimul deceniu. România se situează printre țările cu cele mai bune creșteri în acest an, continuând ritmul susținut al vânzărilor de automobile, și urcând până pe locul 12 în clasamentul din UE.
Piața de automobile din Europa rămâne la un nivel ridicat, luna a opta, una dedicată vacanțelor în mod normal, aducând volume record pentru unii constructori. Cele mai mari piețe au fost aceleași, din Big Five, însă Marea Britanie a scăzut brusc, la jumătatea volumului din iulie, plasându-se abia pe locul al patrulea. Italia (creștere de 15,8%), Spania (+13%) au avut cele mai mari creșteri și în volume, însă atât Franța, cât și Germania și-au menținut avansul. La nivelul întregului an 2017, în UE au fost înmatriculate 10.232.658 autoturisme, fiind depășit deja pragul celor 10 milioane (anul trecut a fost depășit abia în septembrie), o creștere de 4,5% față de 2016, când se înregistrau numai 9.788.266 autoturisme.
În acest context, înmatriculările de automobile din România au fost la un nivel ridicat, chiar dacă sunt mai mici cu 3,3% față de august 2016. Contextul este însă unul favorabil, dat fiind faptul că, anul trecut, Programul Rabla a demarat foarte târziu și a generat în iulie și august o creștere bruscă a vânzărilor. Comparativ, anul acesta, vânzările și, implicit, înmatriculările au început să crească de la 1 februarie, data eliminării timbrului de mediu, și au crescut și mai mult din mai – iunie, după demararea Rabla. Luna august este cea mai bună din 2017, cu 12.001 autoturisme înmatriculate, cifre care trimit țara noastră câteva locuri mai sus în clasament, pe 13, după Cehia și Danemarca, dar înaintea Portugaliei, Ungariei și Finlandei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mărcile de automobile se bucură și ele de creșteri record pentru luna august, o lună în care, de obicei, uzinele intră în perioada de pauză și curățenie. Cea mai importantă schimbare este dată de PSA Group, care primește în mod oficial Opel în cadrul său și are primele cifre statistice alături de marca germană. În primul rând, Opel devine cea mai importantă marcă din PSA, cu o pondere de circa 40% din totalul vânzărilor grupului francez. În al doilea rând, volumul total al PSA crește cu aproape 80%, transformând compania în a doua cea mai mare din Europa, după VW.
Grupul Renault cade pe locul al treilea, dar are o creștere de 13% în iulie, susținută și de creșterea de 16 procente a celor de la Dacia. Marca românească își menține și ea avansul, cu un volum de 31.560 de unități înmatriculate în august în UE și o cotă de piață în creștere, la 3,6% din piață, depășind deja toate mărcile japoneze, cu excepția Toyota, dar și alte mărci de volum, precum Citroen.
Cea mai vândută marcă din UE rămâne VW, care însă scade în continuare, atât din cauza scandalurilor nesfârșite legate de testele de emisii, dar și din cauza schimbărilor de modele. În Germania înregistrează în continuare scăderi importante ( -10,9% în august pe piața locală). Pe locul al doilea se află Renault, cu volume aproape de jumătatea celor de la VW, respectiv 56.685 de autoturisme, iar pe locul trei, deloc surprinzător, Mercedes-Benz, cu 54.791 autoturisme înregistrate.
Să mai amintim și faptul că grupul GM marchează, odată cu trecerea Opel la PSA; dispariția din Europa. Singurele mărci rămase în showroom-uri, mașinile premium de la Chevrolet și cele de lux de la Cadillac, au vândut în august 53 de exemplare, mai puțin chiar și decât exclusivista marcă Ferrari.