Mercedes-Benz își face iarna car și vara sanie. Adică testează pe timp de iarnă, în zăpezile Suediei, viitoarea caroserie G Class Cabrio, pe care se pregătește să o lanseze anul viitor. Pentru acest model, nu este o premieră. Prima generație a fost produsă în versiunea decapotabilă, atât sub forma unui model militar, cât și a celui destinat clienților comerciali.
Pentru actuala generație, care are și versiune electrică, este o premieră și ea a fost deja cerută de clienți, astfel că nu este o surpriză faptul că inginerii Mercedes au ieșit cu mașina la teste, sub camuflaj.
Constructorul premium german spune că teaser-ul prezentat public a generat „un răspuns extrem de pozitiv”, astfel că nimic nu a mai stat în calea dezvoltării acestui model. Testele „solicitante” se desfășoară în mai multe locuri de pe glob, pentru a pune mașina în cele mai dificile condiții.
Aici va fi inclusă și Suedia, unde vor avea loc testele de iarnă. Deși pare ciudat, mașinile cabrio circulă frecvent și iarna, de aceea este necesar să fie testat comportamentul acoperișului retractabil la frig, la zăpadă și ploaie, la vânturi puternice.

Mercedes G Class are o istorie relativ scurtă, dar plină de performanțe. Lansată în 1979, mașina poartă în denumire litera G de la Geländewagen, adică mașină de teren. Partea cea mai importantă este că prima generație încă se mai produce, având la bază structura originală a caroseriei pe șasiu, tipică mașinilor off-road de lucru.
În 1990, o versiune cu multiple actualizări a fost introdusă pe piață, dar care și-a păstrat principalele calități: șasiul și designul. Au fost introduse noi motoare, mai performante și mai eficiente, dar mai ales un nou interior care a transformat mașina, care până atunci era mai degrabă una militară și de lucru, într-una de lux.
De acolo mai departe, G Class a devenit una dintre cele mai râvnite mașini premium din lume, chiar și numai pentru a fi condusă în orașe. În 2018 a fost introdusă o nouă actualizare importantă, care a inclus și introducerea tehnologiilor de siguranță impuse de legislația europeană. De asemenea, o serie de inovații tehnice au fost aduse la nivelul tuturor sistemelor de funcționare.
Versiunea cu motoare cu combustie a fost revizuită pentru ultima dată în 2022, însă cea mai importantă schimbare pentru G Class s-a produs în 2024, când a fost lansată prima generație cu propulsie electrică.
Pe lângă motoarele cu combustie preluate de la generație anterioară, noul G 580 a primit tehnologia EQ, adică motorizarea electrică însoțită de toate sistemele de asistență și control specifice. O baterie de 124 kWh a fost instalată pentru a oferi suficientă putere dar și o autonomie rezonabilă însă greutatea foarte mare a mașinii a ținut pentru moment departe clienții. Aceștia au preferat să cumpere preponderent motarele clasice, pe benzină și diesel, care oferă mult mai multă satisfacție în teren accidentat, dar mai ales oferă confortul necesar pentru deplasările pe distanțe mari, în timp ce versiunea electrică poate parcurge – în teorie – 473 km.
Cu toate acestea, fotografiile care dezvăluie sub camuflaj viitorul G Class Cabrio lasă să se întrevadă sistemul de tracțiune mecanic, specific motorizărilor cu combustie. Și asta pentru că, deocamdată, această caroserie cu acoperiș retractabil va fi oferită doar pe acest tip de motorizare, mult mai popular.
Recent, o altă mașină strâns legată de G Class - o caroserie mai mică, botezată "baby G" - a fost surprinsă la teste însă în acest caz este vorba despre un model complet diferit, care va prelua doar designul și posibil numele celebrului G Class.

















