Tesla a semnat un contract pe trei ani cu Panasonic pentru furnizarea de celule fabricii de baterii a constructorului de vehicule electrice.
Tesla a raportat autorităților bursiere din SUA că a semnat un contract cu producătorul japonez Panasonic, în urma căruia uzina Gigafactory din Nevada va primi, timp de trei ani, celule de baterii Li-Ion. Acordul a fost semnat în virtutea parteneriatului existent între Tesla și Panasonic încă din 2014. Cele două companii și-au asumat anumiți termeni, Panasonic de capacități de producție, iar Tesla de volume cumpărate, pentru primii doi ani. Potrivit datelor oficiale, Panasonic și Tesla au o înțelegere semnată în 2010, prin care japonezii au cumprat acțiuni Tesla în valoare de 30 milioane de dolari.
Anterior, Tesla a anunțat că dezvoltă, împreună cu Tesla, noi tpuri de baterii, inclusiv cu noi tehnologii care permit o densitate mai mare de înmagazinare a energiei. În acest moment, Panasonic nu mai este singurul funrizor de baterii al Tesla, chinezii de la CATL și coreenii de la LG având contracte cu constructorul american de vehicule electrice.
CITEȘTE ȘI Motoarele la care Dacia visează: Renault a lansat hibridele E-Tech pe modelele Clio, Capture și MeganePotrivit unor documente ale autorităților americane, bateriile utilizate pe vehiculele electrice de pe piață au valori cuprinse între 4.600 de dolari și 14.250 dolari. Bateriile Panasonic utilizate pe modelele Tesla au prețuri care încep de la 9.500 de dolari.
În prezent, cei mai mari producători de automobile încearcă să-și securizeze necesarul de baterii, pentru vehiculele electrice pe care și-au propus să le producă și să le vândă în următorul deceniu, prin investiții în fabrici proprii de baterii. Germania este țara din Europa cu cele mai multe investiții în uzine de baterii pentru vehicule electrice, aici fiind, de altfel, produse cele mai multe vehicule de pe continent.