Tesla a introdus deja în configurator Model Y Standard, cea mai nouă și mai ieftină versiune a SUV-ului electric, care ține locul de așa-numitul Model 2 despre care s-a vorbit și s-a scris, dar care nu mai există.
Cu acest Model Y apreciat de critici ca fiind „o Tesla pentru săraci”, Elon Musk încearcă ultima soluție de relansare a vânzărilor Tesla, o soluție care înlocuiește dezvoltarea de la zero a unui model complet nou.

Practic, cu Model Y Standard, Tesla a dezvoltat o versiune mai ieftină cu mai puține echipamente și dotări, care să poată fi cumpărată de clienții care sunt interesați de mașini electrice, dar nu au veniturile necesare.
Pentru a ajunge la varianta accesibilă, Model Y a trecut printr-un proces de „slăbire”, care a însemnat renunțarea la o serie de echipamente, inclusiv cele de asistență sau de confort. Și sistemul de iluminare va fi mai simplu și fără elemente sofisticate. De asemenea, va avea o baterie mai mică, iar motoarele vor beneficia de puteri reduse.
Mașina introdusă în configurator are un design schimbat, prin renunțarea la linia LED care unea cele două faruri, iar echipamentele și dotările sunt mult reduse. Accelerația afișată pe configurator este mult mai lentă, 6,8 secunde, sistemul audio este redus la doar 7 boxe (față de 15), lipsește echipamentul radio FM, iar jantele disponibile sunt de 18 și 19.
De asemenea, lipsește ecranul de 8 inci pentru instrumentarul de bord, acoperișul panoramic a fost eliminat, volanul are reglaj manual, iar decorurile interioare sunt textile, în loc de piele întoarsă și fibră de carbon.

Sistemul de filtrare a aerului a fost simplificat (a fost eliminat filtrul HEPA), pasagerii din spate au AC reglabil manual, iar tapițeria de pe scaune este textilă, în loc de piele. A fost eliminată rabatarea electrică a scaunelor din spate, iar farurile nu mai au funcție adaptivă. O alegere surprinzătoare este pentru oglinzile laterale, care acum se pliază manual.
Nu în ultimul rând, suspensia are acum montate amortizoare clasice, simple, iar din echipamentele de asistență a fost eliminat sistemul Autosteer.

Publicația germană Automobilwoche citează surse din uzina Tesla din Germania, care arată că mașina a fost prezentată de conducerea fabricii din Berlin în fața angajaților, confirmând faptul că aici va fi produs noul model și va fi vândut în Europa, începând de la finalul acestui an.
Prețul de vânzare va fi comparabil cu cel al SUV-urilor europene cu propulsie electrică din segmentul compact, precum VW ID.4, Renault Scenic sau Ford Explorer, respectiv 39.900 de euro, dar va intra în competiție și cu mașinile mărcilor chinezești, în special BYD și MG, care vând mașini electrice din segmentele superioare la acest preț. Pe prima piață pe care a fost lansat, SUA, prețul afișat este de 39.990 dolari.
Cu acest model, Elon Musk speră să poată revitaliza vânzările, cel puțin în Europa, unde Tesla a vândut în acest an, în primele trei trimestre, doar 85.000 de vehicule, în scădere cu 43% față de cele 150.000 de vehicule vândute în 2024.

În SUA Tesla se confruntă de asemenea cu un declin al vânzărilor și, în plus, începând de la 1 octombrie, guvernul nu mai acordă creditul fiscal de 7.500 de dolari.
Caracteristicile uzinei europene, care este amplasată într-una dintre cele mai scumpe țări din punct de vedere al costurilor cu forța de muncă, nu reprezintă un avantaj pentru Tesla, dar în acest moment importul din China în Europa, cu toate costurile logistice, suprapus cu tarifele vamale majorate ar reprezenta un obstacol important în vânzarea mașinii la un preț scăzut.

