Volkswagen a preluat oficial conducerea pe piața de autovehicule electrice din Europa, depășind Tesla la vânzări, după cum arată statisticile Jato Dynamics, analizate de Profit.ro. Cu nu mai puțin de trei modele electrice în topul vânzărilor, compania germană s-a apropiat de 80.000 de mașini și țintește peste 100.000 de unități în acest an.
Europa a reușit să înmatriculeze 483.304 autoturisme electrice în primele șase luni ale acestui an, o performanță incredibilă, care arată cât de mare a fost explozia acestui segment cândva de nișă, cu o creștere de 124% față de anul anterior.
Tesla Model 3 este cel mai vândut automobil electric din Europa, în prima jumătate de an, însă este singurul model al constructorului american care reușește să rămână în atenția clienților europeni. Cele 66.734 de unități înmatriculate (+106%) sunt și totalul cu care Tesla concurează la nivel de mărci. În schimb, concurența sa își diversifică oferta și face aproape imposibilă menținerea Model 3 pe prima poziție și în anul următor.
Renault, cu 41.253 unități, și Nissan, cu numai 16.233 unități, sunt mărcile care au făcut pionierat pe piața de automobile electrice din Europa și au ajuns astăzi să piardă tot mai mult teren, din cauza absenței de noi modele. Renault ZOE (30.585 unități, -17%, locul 3)), care a dominat această piață pentru mulți ani, alături de Nissan Leaf (15.791 unități, creștere de 25%, locul 10), este deja învechit și are un preț mare pentru dimensiunile sale, astfel că ascensiunea modelelor VW, pe de o parte, dar și a celor asiatice, Hyundai (27.860 unități) și Kia (24.311), de cealaltă parte, au reconfigurat clasamentul preferințelor europenilor în privința mașinilor cu baterii.
Volkswagen este marca cu cea mai mare creștere (74.075 unități), „invazia” programată cu mult timp înainte începând să producă efecte: două modele din familia ID, la care se adaugă micul e-Up, care a rămas să ofere o alternativă pentru clienții de buget, iar lansările celor de la VW nu se opresc aici.
După lansarea lui ID.3 în septembrie 2020, VW a lansat și ID.4 care a cucerit rapid piețele importante, din vestul Europei. După șase luni, ID.3 (locul 2) rămâne cel mai vândut model al familiei de electrice a VW, cu 30.895 unități, dar ID.4 vine tare din spate, cu 24.077 unități (locul 4). Micul e-Up (17.993 unități, creștere de 146%, locul 9) completează vânzările electrice ale mărcii.
O serie de automobile care nu sunt vizibile în top 10 al vânzărilor, dar au contribuții importante la vânzările mărcilor pe care le reprezintă, sunt Peugeot e-2008, Skoda Enyaq, Audi e-tron, Fiat 500 și Opel Corsa. Alte modele care au început să acumuleze volume pe piața europeană sunt Mazda MX-30, Lexus UX300e sau Honda e. De asemenea, Volvo și Polestar, dar și mărci chinezești, precum MG, au atras și ele atenția cumpărătorilor de mașini electrice.
A doua jumătate a anului ar putea fi afectată de criza de semiconductori, însă este foarte posibil ca volumul total al mașinilor complet electrice înmatriculate pe continent să depășească în premieră 1 milion de exemplare. Începând din luna septembrie, înmatriculările la nivel european vor include și modelul Dacia Spring, care va începe să fie livrat clienților care au comandat mașina în ultimele luni. Potrivit reprezentanților companiei, au fost produse deja circa 25.000 de exemplare care sunt pregătite pentru livrare.