Vânzările de vehicule electrice au crescut substanțial în luna februarie, cu 92%, iar un rol important în această creștere l-a avut Tesla Model 3. Acesta a reușit un record, depășind ca volum nume cu tradiție din segmentul sedanurilor premium din Europa.
Tesla Model 3 a reușit să dea peste cap piața de autoturisme electrice din Europa, în luna februarie, după lansarea sa pe continent, în prima sa lună completă de vânzări.
Potrivit datelor Jato Dynamics, Tesla Model 3 a depășit toate modelele electrice existente pe piață, Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3 și celelalte, însă cea mai mare perfomanță a fost cea din segmentul limuzinelor premium, unde a depășit vânzările modelelor clasice, alimentate cu carburant, de la Audi, Mercedes și BMW (caroserii sedan).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, Model 3 a înregistrat 3.630 unități înmatriculate, în timp ce Renault Zoe a înmatriculat 2.888 autoturisme, iar Nissan Leaf, 2364. Competitorii de pe segmentul premium ai model 3 au avut următoarele cifre: Mercedes-C Class - 3.457 unități, Audi A4 - 1.618 unități, BMW Serie 3 - 1.579 unități. E drept că aceste modele au înregistrat vânzări și pentru caroserii wagon sau coupe, care însă nu au fost contabilizate. În total, cu toate versiunile de caroserie, C Class a vândut 10.447 exemplare, Audi A4 - 6.850, iar BMW Serie 3 - 5.977.
În total, piața de vehicule electrice a crescut în februarie cu 92% față de anul trecut, ajungând la 19.674 autoturisme înmatriculate. Cea mai importantă piață rămâne Norvegia, unde s-a ajuns ca o pondere de 40% din vânzările de mașini noi să fie deținută de mșinile electirce. În același timp, Germaia este piața de vehicule electrice cea mai mare, cu o creștere de 81% în februarie.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault a dezvăluit “Super-Duster-ul” și în Coreea de Sud, sub marca Samsung. A mai rămas de lansat doar versiunea DaciaAnaliștii de la Jato susțin că reușita Model 3 de la Tesla este cu atât mai mare cu cât ea vine după prima lună de la lansare, dar și pentru că este susținută în special de vânzările private, nu din flote de companii, cum se întâmplă în mod curent cu celelalte modele.