Tesla nu va obține profit în primul trimestru, în condițiile în care va oferi pentru prima oară o versiune mai ieftină, de 35.000 de dolari, a automobilului Model 3, compania anunțând și că vânzările la nivel global vor avea loc numai online, măsuri care au rolul să mărească cererea și să reducă cheltuielile, transmite Reuters.
Directorul general Elon Musk a dat avertismentul referitor la profitabilitate în timpul unei conferințe cu presa la care agenția Reuters nu a fost invitată, iar anunțul contrastează cu estimarea făcută luna trecută, când compania anticipase un profit net ”foarte mic” pentru primul trimestru, scrie News.ro.
Acțiunile Tesla au scăzut cu 3,4% după închiderea tranzacțiilor de joi. Investitorii și-au exprimat îngrijorarea că Tesla nu va putea menține marja de profit prin tăierea costurilor, cum ar fi prin concedierile care au avut loc recent, dacă reduce prețurile celui mai nou vehicul.
CITEȘTE ȘI FOTO Polestar 2, un potențial concurent pentru Tesla Model 3, va fi prezentat la GenevaScăderea prețurilor ar putea provoca îngrijorări din partea unor analiști că cererea pentru versiunile mai scumpe ale Model 3 începe să scadă în Statele Unite, în special după scăderea la jumătate a facilităților fiscale federale, în acest an.
”Tesla vrea să susțină cererea. A avut loc o scădere a cererii în Statele Unite, pe fondul reducerii creditelor fiscale. În acest an va avea loc o nouă scădere a acestor credite fiscale, așa că încearcă să fie proactivi”, a declarat un analist al firmei Elazar Advisors’, Chaim Siegel.
Musk a spus deseori că strategia sa este să construiască vehicule scumpe, Model S și X, al căror succes să ducă la producerea unui vehicul de serie de 35.000 de dolari, urmat de un SUV, vehiculul Model Y, aflat în faza de dezvoltare.
Clienții care au rezervat un Model 3 la un preț scăzut au avut de așteptat aproape 3 ani, de la prima promisiune a lui Musk.
Strategia vânzărilor exclusiv online, pe lângă alte schimbări, ar permite ca prețurile vehiculelor să scadă în media cu aproximativ 6%, a anunțat Tesla printr-o postare pe blogul companiei.
În următoarele luni, Tesla va închide multe dintre magazine și va investi în sistemul de service.
Vânzările online reprezintă o schimbare majoră pentru compania care s-a mândrit cu magazinele sale de tip boutique. În iunie 2017, Musk a promis că numărul magazinelor va crește, afirmând că ”abia au atins suprafața” a ceea ce este posibil.
CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen lansează un nou brand low-cost în China, JETTA, și vrea să cucerească segmentul chinezilor săraci. Logo-ul amintește bine de DaciaÎn trimestrul patru, Tesla a deschis 27 de magazine, numărul total al acestora și al centrelor de service ajungând la 378.
Joi a fost pentru a treia oară când Tesla a redus prețul Model 3, care a pornit recent de la 42.900 de dolari.
Nouă versiune a M3, de 35.000 de dolari, atinge o viteză maximă de 130 de mile pe oră (209 kilometri pe oră) și poate demara de la zero la 60 de mile pe oră în 5,6 secunde, Pentru 2.000 de dolari în plus, Tesla oferă o versiune cu o autonomie de 240 de mile (386 kilometri) și o viteză maximă de 140 de mile pe oră.
O versiune de 35.000 de dolari este o lovitură pentru vânzările Tesla, într-o perioadă de provocări majore, care includ livrările în Europa și China și construirea unei fabrici în Shaghai.
”Asta schimbă regulile jocului. Întrucât creditele fiscale vor continua să scadă în acest an, este ceea ce aveau nevoie”, a spus Daniel Ives, analist la Wedbush Securities, avertizând însă că ar putea există și alte dificultăți, dacă vânzările mai mari vor amplifica problemele legate de vânzări și service.
Musk a refuzat să râspundă unei întrebări referitoare la marja de profit a vehiculului M3 de 35.000 de dolari, potrivit New York Times, În trimestrul patru, marja de profit pentru M3 a fost de peste 20%.
În cadrul măsurilor de scădere a costurilor, Tesla a redus cu 7% numărul angajaților, în acest an, după o măsură similară, cu 9%, aplicată în iunie 2018.
Anunțul referitor la reducerea prețului M3 avut la trei zile de la apariția unor noi tensiuni între Musk și Comisia americană pentru bursă și valori mobiliare (SEC).
Instituția l-a reclamat în această săptămână pe Musk, la un judecător, pentru că acesta ar fi încălcat un acord convenit în octombrie. SEC îl acuză pe Musk că a făcut afirmații pe Twitter despre nivelul producției fără să le fi discutat mai întâi în interiorul companiei.
Acordul dintre Musk, Tesla și SEC s-a referit la o postare făcută de acesta pe Twitter, în care a afirmat că are finanțarea asigurată pentru retragerea companiei de la bursă, la prețul de 420 de dolari pe unitate.
Tesla trebuie să răscumpere vineri obligațiuni convertibile în valoare de 920 de milioane de dolari. La sfârșitul lunii decembrie, Tesla avea rezerve în numerar și echivalent de numerar de 3,7 miliarde de dolari.