Producătorul auto indian Tata Motors Ltd a semnat un acord pentru potențiala achiziție a fabricii Ford din vestul statului Gujarat, deoarece vrea să-și extindă producția de vehicule electrice, transmite Reuters.
Proprietarul Jaguar Land Rover deja domină piața vehiculelor electrice din India, în condițiile în care Guvernul a aprobat o schemă de 3,5 miliarde de dolari pentru a stimula producția de vehiculele nepoluante, în vederea reducerii importurilor de petrol și a poluării, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Memorandumul de înțelegere anunțat luni acoperă reglementările privind terenul, activele și toți angajații eligibili care lucrează la facilitatea din Sanand, statul Gujarat. Detaliile financiare ale tranzacției nu au fost date publicității.
Tata Motor va investi în noi utilaje și echipamente la această fabrică, prin divizia sa de mobilitate electrică, pentru a produce anual 300.000 de unități, după finalizarea lucrărilor. Ulterior, capacitatea poate fi majorată la peste 400.000 de unități pe an.
"Sporirea preferinței consumatorilor pentru vehiculele de pasageri și electrice produse de Tata Motors a dus la o creștere semnificativă a comenzilor, această potențială tranzacție va sprijini extinderea capacității", a afirmat Shailesh Chandra, director în cadrul Tata Passenger Electric Mobility Ltd.
Anul trecut, Tata a obținut un miliard de dolari de la firma de private equity TPG pentru afacerea sa de vehicule electrice și concurează pe acest segment cu producătorul auto indian Mahindra and Mahindra.
În februarie, Ford anunțase că ia în considerare producerea de vehicule electrice în India pentru export și posibil pentru vânzarea pe piața indiană, după ce în septembrie a informat că intenționează să oprească producția de automobile în India și își va închide ambele uzine din această țară. Compania auto americană ar urma să-și lichideze operațiunile de la fabrica Chennai, unde sunt produse autoturisme și motoare, din statul Tamil Nadu, și la uzina din statul Gujarat.
Este un raport bun cost-beneficiu pentru a fabrica mașini în India, iar compania a exportat timp îndelungat vehicule în America de Nord și Europa, ambele piețe în creștere rapidă pentru mașinile electrice, aprecia recent Gaurav Vangaal, director în cadrul IHS Markit.