Tarom analizează deschiderea unor noi rute de zbor în următoarele luni și anunță investiții în dezvoltarea flotei. Directorul general al companiei, Werner Wolff, a declarat într-un interviu pentru News.ro că Tarom va lansa curse directe spre Odesa, Tbilisi, Baku și Erevan, până la toamnă, cel mai probabil, și poartă negocieri avansate pentru cumpărarea a încă cinci aeronave. În plus, alte maximum 13 avioane vor sosi în flota companiei cel mai probabil de anul viitor.
”Cele patru rute sunt încă în discuții cu partenerii noștri, sunt prevăzute în programul de vară, cel mai probabil din august. Vom deschide în acest an noi rute de zbor, interne și externe. Din această vară, Tarom are zboruri directe spre Stuttgart, din Sibiu sau Timișoara și la Paris, din Cluj și Timișoara. De asemenea, am deschis rutele Cluj-Iași, Iași-Timișoara. Iar pentru acest sezon estival, Constanța este conectată la Satu Mare, prin cursele Tarom”, a declarat pentru News.ro directorul general al Tarom, Werner Wolff.
Acesta ia totodată în calcul și o cursă direct spre Asia, despre care spune că e rentabilă, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Am o strategie de a ne dezvolta. Și nu am venit aici să stau”, spune el.
Tarom ia în calcul și o colaborare cu Air Canada, care a lansat în iunie o cursă directă între București și Canada.
”Va fi o colaborare pe partea de code-share. (Tarom va avea acces la cursele București-Toronto și București-Montreal, curse operate de Air Canada, n.r.)”, a precizat Wolff.
În plus, el afirmă că va respecta strategia de mărire a flotei. Tarom operează în prezent pe zborurile externe și interne cu o flotă compusă din 25 de aeronave.
”Ne dorim avioane cu maximum șase ani vechime, care sunt, practic, ca noi, pentru că pot zbura 40 de ani. Nici nu am cum să aduc acum un avion cu zero mile zburate, el nu există, pentru că toată producția este prevândută până în 2023”, a afirmat Werner Wolff.
Cei mai mari producători de aeronave comerciale din lume sunt Boeing, Airbus, Embraer și Bombardier.
La nivelul anului trecut, gradul de ocupare al aeronavelor Tarom a fost de 68%.
În plus, compania va negocia cu mai mulți producători pentru alte 9 până la 13 aeronave și vrea să înlocuiască cele nouă ATR-uri din dotare.
”Suntem în discuții, nu am desemnat un anume producător. Trebuie să desemnăm prin licitație câștigătorul. Dar înainte de a demara licitația trebuie să vedem cam ce există în piață. Noi trebuie să înlocuim cele nouă ATR-uri, dar și cele patru aeronave Boeing 737-300, acestea au o anumită maturitate, mai pot fi folosite vreo 15 ani. Eu cred că trebuie să facem următorul pas”, a punctat Werner Wolff.
”Vom continua angajările de piloți, sunt foarte greu de format”, afirmă el.
Din acest motiv, Tarom va deschide o academie de pilotaj împreună cu Școala Superioară de Aviație Civilă.
”Sper să ieșim cât mai repede pe piață cu acest proiect. Există cerere pe piața internațională, dar și în plan intern. Proiectul va crește noua generație (de piloți, n.r.) din această industrie. Acum noi plătim bani unor companii din Olanda, Germania, Bulgaria, unde avem școlarizarea lor. Totuși, suntem pionieri în aviație și lucrurile astea trebuie să se întâmple aici”, a spus Wolff.
Numărul pasagerilor transportați de Tarom a crescut în primul trimestru din acest an cu 22%, comparativ cu T1 2017, În același timp, factorul de încărcare al aeronavelor a crescut cu circa 11%. Compania realizează un plus de venituri de 18% față de T1 2017.
Pentru acest an, compania a prevăzut o sumă de 440,24 milioane lei pentru investiții, din care peste 10% sunt fonduri destinate investițiilor pe sectorul IT. Creșterea totală la capitolul investiții este de 64,4%, față de bugetul companiei pentru anul 2017.