Compania națională de transport aerian Tarom estimează că anul acesta va fi unul catastrofal, cu pierderi de 5 ori mai mari decât ținta inițială, pe fondul unei nerealizări de venituri. Anul acesta, operatorul aerian, depășit pe piața internă de ofertele companiilor low-cost, a încercat să atragă clienți cu un serviciu intranet AirFi cu jocuri, muzică și filme și prețuri promoționale ocazionale.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Compania se pregătește să își rectifice bugetul pe finalul acestui an și să își asume venituri totale de 1,14 miliarde lei (de la un estimat de 1,32 miliarde lei) și cheltuieli de 1,35 miliarde lei (față de 1,36 miliarde lei), pierderea rezultată fiind calculată la 206,7 milioane lei.
Inițial, compania avansa o pierdere de doar 41,2 milioane lei, în scădere cu 12,3% față de nivelul de anul trecut.
CITEȘTE ȘI Sănătatea e un lucru privat ce nu se simte prea bine la stat2017 este astfel al 10-lea an de pierderi pentru Tarom, având în vedere că operatorul aerian nu a mai înregistrat profit din 2007.
Mai mult, în primăvară, ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, afirma că Tarom va încheia ”pe zero” în acest an, fără pierderi.
”Din punct de vedere economic, Tarom se relansează, astfel încât prognoza economică pentru Tarom este practic ca la sfârștiul anului să închidă pe zero, nicio pierdere”, a spus Cuc, la sfârșitul lunii mai.
Câștigul mediu lunar al angajaților din Tarom este de 5.827 lei în acest an.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacție pe piața cărnii de pui. Complexul Avicola Târgu Jiu a fost vândut cu 5 milioane de euroÎn vară premierul Tudose i-a adus, în fața presei, o serie de reproșuri ministrului Transporturilor, inclusiv pentru lipsa de perfomanță a Tarom, iar ulterior i-a impus să demisioneze.
La rândul său, directorul Tarom a demisionat, după ce premierul a trimis Corpul de control la companie, susținând că operatorul a fost sabotat atât din interior, cât și din exterior.
Compania de stat Tarom este al treilea transportator aerian de pasageri din România, după companiile low-cost Wizz Air și Blue Air.
În lupta cu aceștia, Tarom a introdus un serviciu intranet. AirFi cu jocuri, muzică și filme și a scos pe piață oferte la preț redus.