Compania Tarom va încheia sezonul de vară cu pierderi în scădere cu aproximativ 40% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile au crescut cu peste 25%.
Tarom raportează cele mai bune rezultate financiare din ultimii 4 ani, potrivit Agerpres.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault prezintă faceliftul SUV-ului Kadjar, în avanpremiera debutului de la Paris. Când va fi livrat în România
Cheltuielile companiei au crescut față de anul trecut cu aproximativ 15%, iar scumpirea combustibilului de aviație are cea mai mare pondere pe acest segment. Față de anul trecut, Tarom a plătit mai mult cu 49,7 milioane de lei pentru combustibil în condițiile în care prețul kerosenului a crescut cu 30%, pe piața europeană, față de 2017.
Tarom are circa 1.850 de salariați și operează în prezent pe zborurile externe și interne cu o flotă de 25 de aeronave.
Pe 16 iulie, compania a semnat un contract pentru achiziția a cinci aeronave Boeing 737-MAX 8, construite special pentru Tarom. Cele cinci avioane au un preț de catalog de 586 milioane dolari și vor fi livrate până în anul 2023. În plus, compania vrea să schimbe 13 avioane din flotă, urmând să dea un anunț în acest sens.
În vară, Werner Wolff, numit în noiembrie anul trecut la conducerea operatorului aerian național, a avansat că Tarom va ajunge pe profit în acest an, după 10 ani de pierderi, deși prețul în creștere al petrolului îngreunează planurile companiei. În plus, directorul general a început să taie din cheltuieli și renegociază toate contractele. De asemenea, salariile a jumătate din angajați cresc cu 10%.
Tot în vară, Profit.ro a anunțat că Tarom a raportat 2017 ca un nou an cu pierderi, de 172 milioane lei, de 4 ori peste prognoza inițială, bifând astfel al 10-lea an consecutiv pe minus. Un an în care a schimbat mai mulți directori și a căutat diferite soluții pentru a face față operatorilor low-cost, precum un serviciu intranet AirFi cu jocuri, muzică și filme și oferte care au generat indignare și acuzații de gândire învechită și sexism.