Tarom estimează pierderi de peste 230 milioane lei în 2021. Șomaj tehnic în fiecare lună. Speranțe de profit doar pentru 2024, după restructurare

Tarom estimează pierderi de peste 230 milioane lei în 2021. Șomaj tehnic în fiecare lună. Speranțe de profit doar pentru 2024, după restructurare

Foto: Facebook Tarom

Profit.ro
Profit.ro
scris 23 mai 2021

Transportatorul aerian național Tarom estimează pierderi de 230,13 milioane lei în acest an, la jumătate față de cele raportate în anul 2020, de 431,3 milioane lei. Veniturile totale preconizate pentru acest an sunt de 1,19 miliarde lei, aproape duble față de 2020. De asemenea, potrivit scenariului standard, considerat cel mai realist, anul 2024 ar fi anul în care rutele ajung profitabile, iar anul 2023 ar fi anul în care fluxurile de numerar devin pozitive.

Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii
Urmărește-ne și pe Google News

De ce este important: Compania aeriană națională TAROM are un plan de restructurare, prezentat de Profit.ro, pentru care a estimat un cost de până la 1,84 miliarde lei (aproximativ 380,3 milioane euro), din care a solicitat 923,6 milioane lei (aproximativ 190,8 milioane euro) ca ajutor de stat individual de restructurare din partea Guvernului. Promite în schimb scăderea cu 33% a numărului total al angajaților, inclusiv reducerea cu 50% a pozițiilor de management, respectiv reducerea cheltuielilor prin închiderea unor agenții, optimizarea rutelor operate și a costurilor privind combustibilul.

Mai este bine de știut: Operatorul aerian național Tarom a început procedura prin care pregătește închirierea sediului său central, împreună cu terenul adiacent. Activele sunt în orașul Otopeni, județul Ilfov, iar planul este să fie închiriate pentru o perioadă de cel puțin 10 ani.

DOCUMENT Șansă nesperată: Traficul redus din pandemie permite Tarom renegocierea contractelor de achiziție a noilor aeronave CITEȘTE ȘI DOCUMENT Șansă nesperată: Traficul redus din pandemie permite Tarom renegocierea contractelor de achiziție a noilor aeronave

Conform proiectului privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 al Tarom, analizat de News.ro, se impune și în anul 2021 necesitatea continuării programului de șomaj tehnic prin suspendarea contractelor individuale de muncă pentru aproximativ 300 de angajați/lună, prin rotație, pentru 6 luni din anul 2021 până în luna iulie, când are loc restructurarea personalului, ca urmare a reducerii temporare a activității companiei.

”Numărul de personal prognozat la data de 31.12.2021 de 1.141 salariați, din care: 1.137 angajați cu contract individual de muncă încheiat în România, conform Planului de Restructurare și 4 angajați localnici la agențiile externe, a fost redus cu 393 salariați față de numărul de personal aprobat în anul 2020 prin Ordinul Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor nr.2213/2020 și mai mic cu 410 salariați față de numărul de personal existent la data de 31.12.2020”, indică datele din proiect.

Israelul și-a redeschis granițele pentru turiștii străini. Condițiile de călătorie CITEȘTE ȘI Israelul și-a redeschis granițele pentru turiștii străini. Condițiile de călătorie

La 31 decembrie 2020, Compania Națională de Transporturi Aeriene Române Tarom a înregistrat un rezultat brut negativ (pierdere) în valoare de 431,3 milioane lei, plăți restante în valoare de 120,38 milioane lei și o pierdere contabilă din anii precedenți în valoare de 3,18 miliarde lei.

„În planul de restructurare, profitabilitatea viitoare a societății comerciale Compania Națională de Transporturi Aeriene Române - Tarom a fost analizată în diferite scenarii, reflectând potențiale schimbări în condițiile interne și de piață, respectiv în 'scenariul de bază' - scenariul standard, considerat cel mai realist, potrivit căruia anul  2024 ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar anul 2023 ar fi anul în care fluxurile de numerar devin pozitive și 'scenariul pesimist' - scenariu construit pornind de la scenariul de bază, cu anumite ajustări potrivit căruia anul 2027 ar fi anul în care rutele ajung profitabile, iar după 2029 fluxurile de numerar ar deveni pozitive@, arată proiectul.

Efectele pandemiei au dus la incertitudinea economică mondială iar evoluția viitoare este greu de estimat, se menționează în document.

CONFIRMARE Cîțu confirmă planul Guvernului, prezentat de Profit.ro, pentru eliminarea \ CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Cîțu confirmă planul Guvernului, prezentat de Profit.ro, pentru eliminarea "stimulentelor fiscale excesive" la impozit și contribuții sociale

Programul de operare al curselor regulate și charter constituie elementul fundamental în elaborarea indicatorilor economico-financiari în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, în care se estimează creșteri ale indicatorilor fizici față de programul operat în anul 2020, astfel: numărul de curse regulate și charter crește cu  59,04%; numărul de ore zbor crește cu 73,86%; numărul de pasageri crește cu  93,16%.

”Ținând cont că activitatea companiei este afectată și în anul 2021 de restricțiile impuse de pandemia COVID-19, România aflându-se încă sub incidența stării de alertă care are efect direct asupra activității operaționale și asupra rezultatelor financiare prin reducerea zborurilor către și dinspre regiunile din toată lumea și în special din Europa, se  impune și în anul 2021 necesitatea continuării programului de șomaj tehnic prin suspendarea contractelor individuale de muncă pentru aproximativ 300 de angajați/luna (prin rotație pentru 6 luni din anul 2021 până în luna iulie, când are loc restructurarea personalului), în condițiile prevăzute la art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările și completările ulterioare, ca urmare a reducerii temporare a activității companiei. Reducerea programului de lucru de la 5 la 4 zile lucrătoare pentru personal va conduce la reducerea cheltuielilor cu personalul dar și adoptarea altor măsuri echilibrate de natură a asigura sustenabilitatea afacerii”, mai arată proiectul.

DOCUMENT New York Post: Fiul președintelui SUA i l-a recomandat ca avocat lui Puiu Popoviciu pe fostul șef FBI, după ce acesta a donat 100.000 de dolari unei fundații a familiei Biden CITEȘTE ȘI DOCUMENT New York Post: Fiul președintelui SUA i l-a recomandat ca avocat lui Puiu Popoviciu pe fostul șef FBI, după ce acesta a donat 100.000 de dolari unei fundații a familiei Biden

Astfel, Tarom a programat pentru anul 2021 o pierdere în valoare de 230,13 milioane lei și plăți restante în valoare de 126,61 milioane lei.

”Veniturile totale au fost estimate la valoarea de 1,19 miliarde lei, mai mari cu 90,09% decât cele realizate la data de 31 decembrie 2020, iar în valoare absolută creșterea este în sumă de 567,29 miliaone lei. În structura  veniturilor totale, veniturile din exploatare dețin o pondere 80,70%, iar veniturile financiare dețin o  pondere  de  19,30%”, arată documentul.

Cheltuielile totale în anul 2021 sunt estimate la 1,42 miliarde lei, în creștere cu 34,51% față de cele realizate în anul 2020, iar în valoare absolută creșterea este în sumă de 366,12 milioane lei.

”Numărul de personal prognozat la data de 31.12.2021 de 1.141 salariați, din care: 1.137 angajați cu contract individual de muncă încheiat în România, conform Planului de Restructurare și 4 angajați localnici la agențiile externe, a fost redus cu 393 salariați față de numărul de personal aprobat în anul 2020 prin Ordinul Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor nr.2213/2020 și mai mic cu 410 salariați față de numărul de personal existent la data de 31.12.2020”, relevă proiectul.

Cota de piață a autoturismelor electrificate în România s-a dublat față de anul trecut CITEȘTE ȘI Cota de piață a autoturismelor electrificate în România s-a dublat față de anul trecut

Cheltuielile pentru investiții estimate pentru anul 2021 vor fi de 112,92 milioane lei, în creștere cu 183,74% față de cele realizate în 2020.

Plățile restante programate în anul 2021 sunt în creștere cu 5,18% față de cele realizate anul trecut, în sumă de 126,6 milioane lei.

”Ca urmare a pierderilor suferite în ultimii cinci ani, activele nete au scăzut la mai puțin de jumătate din capitalul social subscris și vărsat. Deteriorarea situației financiare a societății comerciale 'Compania Națională de Transporturi Aeriene Române - Tarom' - în ultimii 5 ani,  se datorează în principal creșterii accelerate a cheltuielilor în comparație cu creșterea veniturilor, fapt ce a determinat un rezultat negativ la nivelul activității operaționale și implicit deteriorarea marjei brute din exploatare. Dificultățile prin care trece societatea comercială 'Compania Națională de Transporturi Aeriene Române - Tarom' - sunt sporite și de necesitatea absolută de modernizare a flotei datorită vechimii și gradului mare de uzură, care generează cheltuieli de mentenanță semnificative. Flota existentă numai este eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, al emisiilor, lucru ce antrenează cheltuieli suplimentare de achiziționare a certificatelor verzi”, spun autorii proiectului.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
pierderi
buget
venituri
cheltuieli
2021
somaj
profit
2024
restructurare
ajutor
stat
guvern
imprumut
personal
reducere
scadere
costuri