Costul încărcării unei mașini electrice în Europa variază în funcție de politicile aplicate de furnizorii de energie, în funcție de infrastructura de încărcare, de costurile cu energia și de taxele percepute, arată publicația elenă Oikonomikos Tachydromos, citată de Rador.
Un studiu realizat de Drive Electric, publicat la începutul anului 2023, bazat pe date din 2021 și 2022 arată că primele cinci țări cu cea mai mare creștere a prețurilor într-un an sunt Estonia 0,71 euro (+146,6%), Polonia 0,36 euro (+125,7%), Suedia 0,61 euro (+87,3%), Slovacia 0,42 euro (+81,2%), Lituania 0,69 euro (+73,7%).
Studiul, care a inclus 30 de țări europene, arată că, deși în Danemarca, Germania, Belgia, Marea Britanie, Țările de Jos, Spania și Austria, ritmul de creștere a prețurilor a fost oarecum mai mic, costurile de încărcare a mașinilor electrice au continuat să fie ridicate.
Astfel costul în Danemarca a fost de 1,03 euro (+27,8%), în Germania 0,98 euro (+31,7%), în Belgia 0,91 euro (+61,9%), în Spania 0,72 euro (+56,0%), în Olanda 0,72 euro (+10,1%), în Marea Britanie 0,71 euro (+22,9%), în Austria 0,69 euro (+52, 5%) și în Italia 0,68 euro (+46,8%).
La polul opus, țările europene cu cele mai bune performanțe în privința prețurilor pe care le percep pentru încărcarea mașinilor electrice sunt Norvegia 0,29 euro, Croația 0,31 euro, Franța 0,41 euro, România 0,42 euro, Elveția 0,49 euro și Finlanda 0,49 euro.