Compania auto Volkswagen AG a anunțat rezultate bune pentru primul trimestrul al acestui an, cu o creștere mică dar importantă a vânzărilor. Chiar dacă unele mărci mai au scăderi, evoluția pentru întreg grupul este importantă, mai ales că aduce o dublare a vânzărilor de mașini electrice pe piața din Europa.
Strategia grupului Volkswagen în acest început de an pare să dea rezultate, având în vedere cifrele anunțate de companie. Cu un volum total de 2,13 milioane de vehicule livrate în primele trei luni ale anului, compania crește cu 1,4% și dă un semnal important pentru următoarele trimestre, într-un an care va fi marcat de puternice influențe geopolitice.

16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Toate piețele pe care este prezent grupul au raportat creșteri, cu excepția Chinei, a doua cea mai mare piață a grupului, unde scăderea a frânat față de anul trecut, la -7% (644.100 unități). În Europa, VW a crescut cu 3 procente pe piețele mari din vest, unde a vândut 814.000 de vehicule, și cu aproape 8 procente în Europa Centrală și de Est, unde volumul a fost de numai 125.800 vehicule. Și în America de Nord s-a înregistrat o creștere mică dar importantă, +4,4%, cu 237.200 unități vândute.
Grupul de mărci Core (VW, Seat, Skoda, Cupra și Vehicule Comerciale) a crescut cu 3,7%, dar cifrele înglobează o scădere mare, de 22 de procente pentru divizia de LCV-uri. Marca de bază a grupului, VW, a vândut 1,13 milioane de vehicule, din totalul de 1,6 milioane de grupului Core din care face parte.
Audi și Bentley sunt mărcile care au încheiat trimestrul cu rezultate negative, grupul Progresive din care fac parte cele două având un volum de 388.800 de unități (-3,3%), cu scăderi de 3,4% pentru Audi și -4,7% pentru Bentley, în timp ce Lamborghini a crescut cu 12,8%.

De asemenea, Porsche a înregistrat un declin de aproape 8 procente în intervalul ianuarie – martie, care are în spate problemele mari de calendar al lansărilor din ultimii doi ani.
În segmentele de camioane și autobuze, MAN, Scania și International au raportat scăderi, iar VW Truck & Bus a crescut, cu 16,2%, astfel că cifrele TRATON arată o scădere de 9,9% a vânzărilor tuturor mărcilor la un loc.

Cele mai importante performanțe pentru VW Group vin pe segmentul electric, acolo unde compania a reușit să-și dubleze vânzările în primele trei luni ale anului, pe piața din Europa, care trebuie să-și îndeplinească țintele de emisii.
Cu 158.100 de vehicule complet electrice, VW Group a înregistrat un avans de 112,6% în Europa, în timp ce la nivel global creșterea a fost de 58,9%, cu 216.800 vehicule electrice livrate. Datele arată o scădere de -36,8% în China, unde situația vânzărilor nu este deloc fericită, cu doar 25.900 vehicule, față de 41.000 în urmă cu un an.
În SUA, vânzările de mașini electrice au crescut cu 51%, la 19.900 de unități, în condițiile în care gama de modele EV este mult mai redusă față de Europa.
Marca VW a contribuit cu cele mai multe mașini electrice, 95.200 unități, urmată de Audi cu 46.400 de vehicule, de Skoda, cu 27.000 unități și Cupra, cu 18.600 unități. Porsche a avut de asemenea 18.400 de vehicule electrice livrate.